خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تورهای هفته آینده پرنمی‌‌شود چه برسد به نوروز ۱۴۰۱/ تورهای اکسپو 2020 از 9 تا 25 میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۵۷۳

هرچند نوروز ۱۴۰۱ خبرها از پر شدن ظرفیت تورهای نوروزی اروپا حکایت دارند اما رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معتقد است: هنوز بسته سفر برای نوروز تعریف نشده که بخواهد ظرفیت آن تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون و به تبع آن روشن‌تر شدن وضعیت انجام سفرهای خارجی و داخلی بازار اخبار در این خصوص نیز داغ است.

از یک سو برخی رسانه‌ها از مهیا شدن شرایط برای سفرهای خارجی و داخلی و مهیا شدن آژانس‌های مسافرتی برای برگزاری تورهای خارجی نوروز ۱۴۰۱ حکایت دارند و از سوی دیگر برخی خبرها از پر شدن و تکمیل ظرفیت این تورها حکایت دارند.

از سوی دیگر حرمت‌الله رفیعی (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) تاکید دارد: واقعیت آن است که هنوز هیچ آژانسی برنامه ریزی برای نوروز ندارد. چراکه از یک سو هنوز اعتمادی برای برگزاری صد در صد تورهای خارجی وجود ندارد تا برنامه ریزی انجام دهند و از دیگرسو مردم به اندازه ای با مشکلات اقتصادی و... دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکل دارند که حتا تورهای هفته آینده هم پر نمی‌شود چه برسد به تورهای نوروز که شش ماه دیگر است.

او تاکید کرد: هنوز برای نوروز ۱۴۰۱ پرواز و هتل گرفته نشده و درواقع بسته سفر تعریف نشده. زمان طولانی تا برگزاری تورهای نوروز ۱۴۰۱ وجود دارد و هرکس گفته که تورها پر شده اند حرف راست نزده است.

تمام این صحبتها درحالی مطرح می‌شود که برخی از افزایش قیمت ارز و البته نوسانات بازاز که موجب افزایش قیمت تورهای خارجی شده به عنوان دلایلی برای پر شدن ظرفیت تورهای نوروزی حتا لاکچری هایش خبر داده اند.

 از این دست سفرهای لاکچری این روزها کم نیست. شاید یکی از پر سر و صداترینشان اکسپو 2020 دبی باشد.

رفیعی درخصوص برگزاری تورهای اکسپو دبی نیز گفت: هرچند این اکسپو جذاب است و تورهایی از 9 تا 25 میلیون تومان برای آن تعریف شده اما استقبال چندانی صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: حضور ایران در اکسپو دبی با تغییر دولت و وزیر میراث و گردشگری دستخوش تغییراتی شد. از یک سو دولت گذشته زمان لازم برای آمادگی حضور در اکسپو را سوزاند و دولت جدید هم زمان کافی برای ساماندهی نداشت. از دیگر سو شرکت مادر تخصصی گردشگری به عنوان برگزارکننده،  به جای انجام کار، امور را با درصدی سود به شرکت دیگری واگذار کرد. گویا منافع آنها در نظر بود. 

رفیعی تصریح کرد: امیدواریم با حضور گروه جدید در معاونت گردشگری و وزارتخانه و با توجه به فرصت شش ماهه برگزاری اکسپو به نتایج خوبی برسیم.

گفتگو: معصومه دیودار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز