خبرگزاری کار ایران

حضور دو نوازنده ایرانی در «ارکستر سمفونیک کشورهای حاشیه دریای خزر»

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۵۷

دو نوازنده ایرانی در کنسرت «ارکستر سمفونیک کشورهای حاشیه دریای خزر» حضور یافتند. این رویداد در قالب برنامه‌های «جشنواره بین‌المللی موسیقی کلاسیک کاسپین ۲۰۲۱» (OperaFirst) در آستراخانِ روسیه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنسرت «ارکستر سمفونیک کشورهای حاشیه دریای خزر» با حضور دو نوازنده‌ ایرانی؛ علی جعفری پویان و پانیذ فریوسفی، در قالب برنامه‌های «جشنواره بین‌المللی موسیقی کلاسیک کاسپین ۲۰۲۱» (OperaFirst) در آستراخانِ روسیه برگزار شد.

این جشنواره، با دعوت از نوازندگانِ سرشناسی از کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه، در قالب ارکستری جدید با عنوان «ارکستر سمفونیک کشورهای حاشیه دریای خزر» ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، با حضور ستارگان اپرا، در فضای باز میدان کرملینِ آستاراخان به اجرای برنامه پرداخت. 

در این رویداد فرهنگی، علی جعفری پویان و پانیذ فریوسفی، نوازندگان ویلن، به عنوان نمایندگان ایران حضور داشتند. 

«ارکستر سمفونیک کشورهای حاشیه دریای خزر» توسط موسیقی‌دان و رهبر ارکستر سرشناس روسیه، میخاییل گلیکوف، رهبری شد. 

جشنواره بین‌المللی موسیقی کلاسیک کاسپین ۲۰۲۱، با حمایت خیریه لوکلی و جامعه تاریخی ارتش روسیه، مهمترین رویداد فرهنگی امسال در آستراخان روسیه بود. این جشنواره که با تقدیم کنسرتی به فرزانه علیزاده، آهنگساز و پیانیست جمهوری آذربایجان آغاز شد، در مرکز فیلارمونیک آستاراخان و با حضور ستاره‌های اپرای جهان «الیزابت ویدال»، «سرگئی لایفرکوس» و «سومی جو» برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز