خبرگزاری کار ایران

برای سی سالگی محک؛

حمایت «بهمن فرمان‌آرا» از کودکان مبتلا به سرطان به میزبانی «یونسکو»

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۵۸۷

۱۶ مرداد ماه، وبیناری ۴ روزه با عنوان «فیلم ساختن» به استادی بهمن فرمان‌آرا؛ کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و بازیگر معتبر و نام‌آور ایرانی برگزار شد و فرمان‌آرا عواید حاصل از آن را به کودکان محک اهدا کرد.

به گزارش ایلنا، ۱۶مرداد ماه، وبیناری ۴ روزه با عنوان «فیلم ساختن» به استادی بهمن فرمان‌آرا؛ کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و بازیگر معتبر و نام‌آور ایرانی برگزار شد. فرمان‌آرا عواید حاصل از این وبینار آموزشی را به کودکان محک اهدا کرد.

میزبان این رویداد باشگاه آموزش‌های الکترونیک کمیسیون ملی یونسکو است.

امیر روشن‌بخش، معاون ارتباطات و امور مشارکت‌هاى کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این باره گفت: «به پیشنهاد استاد فرمان‌آرا عواید حاصل از این وبینار آموزشی به کودکان محک اختصاص یافت. این اقدام که در سی سالگی محک شکل گرفت، قطعا زمینه همکاری یونسکو با محک را در برنامه‌های آتی فراهم می‌آورد.»

وی درخصوص رابطه یونسکو به عنوان سازمانی بین‌المللی و فرامرزی با مؤسسات مردم نهادی چون محک گفت: «از منظر یونسکو سازمان‌های مردم‌نهاد جایگاه رفیعی دارند و این سازمان اکثر پروژه‌های مشارکتی خود را در سطح جوامع به سازمان‌های مردم‌نهادی که در آن کشور جایگاه ویژه‌ای داشته باشند می‌سپارد؛ محک یکی از این مؤسسات است.»

وی افزود: «محک به عنوان سازمانی مردم‌نهاد که بار بزرگی از دوش جامعه در زمینه بیماری کودکان برداشته است، یکی از سازمان‌هایی است که کمیسیون ملی یونسکو تمایل دارد که فعالیت‌هایش را در راستای اهداف آن گسترش دهد. یونسکو آماده پیش بردن هر برنامه مشترکی است که در چارچوب تعاریف و وظایف هر دو سازمان بگنجد. یونسکو تأکید دارد که بخشی از مسیر توسعه توسط سازمان‌های مردم‌نهاد هموار و حفظ می‌شود.»

وى در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص فعالیت یونسکو گفت: «سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)حدود هفتاد و پنج سال پیش، بعد از پایان جنگ جهانی دوم با هدف پاک کردن چهره جنگ از اذهان مردمان جهان تشکیل شد. یونسکو سازمانی است متشکل از  کشورهاى عضو که از مسیر کمیسیون‌های ملی اداره می‌شودکه  در حال حاضر 196 کمیسیون ملی، اعضای تشکیل‌دهنده این سازمان هستند. زمینه‌های فعالیت یونسکو بسیار گسترده است و جوانب بسیاری از زندگی مردم جهان را در بر می‌گیرد. فعالیت‌های حوزه فرهنگ و علم و آموزش، همگی کمک می‌کنند که افراد نگاهی صلح‌آمیز به زندگی داشته باشند. در عرصه فرهنگ و هنر یونسکو پیشگام است و از این مسیر به توسعه جوامع و ارتقاى جایگاه سبک زندگى آنان یارى مى رساند. در حوزه آموزش مبارزه با بی‌سوادی در دنیا جزو چارچوب‌های اصلی فعالیت یونسکو بوده است و در حوزه تاریخی، یونسکو می‌کوشد تا با ثبت آثار تاریخی و جهانی به حفظ این آثار و کمک کند.»

گفتنى است وبینار بهمن فرمان‌آرا یکی از دوره‌های آنلاین  آموزشی است که در قالب پلتفرم یونیتک برگزار شد . در این دوره به بررسی فیلم‌نامه، فرازها و فرودها، تدوین و شکوفایی فیلم، دوربین و زاویه دید و همچنین کارگردانی و انتقال حس پرداخته شد. در این وبینار بخش‌هایی از بعضی از آثار این فیلمساز همچون «شازده احتجاب»، «سایه‌های بلند باد» و ... به نمایش درآمد و این فیلم‌ساز و تهیه‌کننده معتبر، تجربیات سالیان طولانی فعالیت خود را در اختیار هنرجویان قرار داد. توجه هنرمندی با سابقه و تأثیرگذار چون بهمن فرمان‌آرا به کودکان محک، نشان از اعتماد ایشان به عملکرد سی ساله این مؤسسه خیریه دارد و برگ زرینی از کتاب پربرگ همکاری‌های هنرمندان و فرهنگ‌سازان ایران‌زمین با محک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز