خبرگزاری کار ایران

ماجرای والدینی که فرزند کم‌شنوا می‌خواستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۳۶۲

«ماه در می‌زند» روایت عجیبی از یک خانواده و انتخاب فرزندشان به تصویر کشید.

به گزارش ایلنا، برنامه «ماه درمی‌زند» که در ایام محرم و صفر هر روز روی آنتن شبکه دو می‌رود، در ادامه روایت‌هایش از زندگی مردم معمولی، میزبان مادر و پدری بود که برای گرفتن سرپرستی یک فرزند از بهزیستی، شرط کم‌شنوا بودن را داشتند. 

این مادر و پدر که به همراه دختر بزرگشان ماجرای انتخاب فرزند دومشان از بهزیستی را برای مخاطبان «ماه در می‌زند» روایت می‌کردند، از مشکلات کودکانی گفتند که در مراکز مختلف بهزیستی نگهداری می‌شوند و چون دچار معلولیت هستند کسی برای گرفتن سرپرستی آن‌ها داوطلب نمی‌شود. 

مادر این خانواده که فرزند اولش نیمه‌شنوا بود گفت: شرایط گرفتن سرپرستی کودکان بهزیستی را خواندم و به مسوول گروهی که به همین منظور تشکیل شده بود پیام دادم و شرط گذاشتم که من می‌خواهم یک کودک کم‌شنوا را به فرزندی بپذیرم. اما بعد که برای دیدن پسری که انتخاب کرده بودیم رفتیم متوجه شدم که او هم کم‌شنواست و هم در هنگام تولد دچار مشکل شده و سی‌پی مغزی هم دارد اما دیگر به او دل‌بسته بودیم. 

پدر خانواده هم درباره هزینه‌های بالای نگهداری از فرزندش گفت و از برکتی که به خاطر «رضا» به زندگی‌شان آمده. او که شغلش برنامه‌نویسی است گفت: من یک برنامه‌نویس ساده هستم و درآمدم به اندازه یک کارمند است و هزینه‌های نگهداری رضا و فقط هزینه ماهیانه کلاس‌هایش بیشتر از حقوق یک کارمند است. اما افرادی هستند که به ما کمک می‌کنند. 

درخواست مادر رضا در حالی که فرزندش را در آغوش گرفته بود، از همه مردم برای اینکه به کودکان دارای معلولیت تحت سرپرستی بهزیستی توجه ویژه داشته باشند، بخش پایانی این روایت جذاب بود. 

«ماه در می‌زند» به کارگردانی و طراحی مریم نوابی‌نژاد و تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی هر شب حوالی ساعت۱۹:۳۰دقیقه و تکرار آن هر روز ساعت۱۲ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و قصه‌هایی اجتماعی را با روایت مردم برای مخاطبان بازگو می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز