خبرگزاری کار ایران

سید عباس صالحی؛

خدای بزرگ به همه ما توفیق شنیدن سخن حق عطا کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۹۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز خبرنگار، با انتشار پیامی ضمن تقدیر از خبرنگاران گفت: از خدای بزرگ می‌خواهیم به همه ما توفیق شنیدن سخن حق عطا کند.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: بیش از هر زمان نیاز به خبرنگارانی صادق، شجاع و دوراندیش داریم که با تکیه بر بصیرت روییده در میان «زمینِ تجربه‌ها» و «آسمانِ فرهنگ»، اصل خبر را کشف کرده تا به جامعه و جهان برساند.

 متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است: 

«روز خبرنگار را به تمامی اهالی خبر و به ویژه خبرنگاران آگاه و سرافراز ایران اسلامی تبریک می‌گویم. 

هر حادثه که پدید می‌آید و هر فضای جدیدی که ساخته می‌شود، ابعاد تازه‌ای از اهمیت خبر و خبررسانی بر ما آشکار می‌شود. از تحولات علمی و اقتصادی و اجتماعی گرفته تا رویدادهای نظامی و سیاسی، همه نیاز به یک خبرنگار و خبررسان دارند که جامعه و جهان را آگاه کنند چه اگر این کار نشود، گویا که رخ نداده‌اند. 

در روزگاری که اخبار دروغین و جعلی با سامانه‌های ماشینی تکثیر شده و به وفور منتشر می‌شوند، بیش از هر زمان نیاز به خبرنگارانی صادق، شجاع و دوراندیش داریم که با تکیه بر بصیرت روییده در میان «زمینِ تجربه‌ها» و «آسمانِ فرهنگ»، اصل خبر را کشف کرده تا به جامعه و جهان برساند. چنین خبرنگاری یک مهره در ماشین خبر نیست، او هم ماهیت خبر را می‌شناسد و اصالت آن را تأیید می‌کند و هم دنیای مخاطب و نیازها و پیامدهای آن را با تمام وجود حس می‌کند. خبرنگار علاوه بر آن که به هر دو سویه عرصه رویدادها و جامعه آگاهی دارد، در هر لحظه، به نقش مؤثر و جایگاه رفیع خودش هم در این میانه وقوف دارد. 

در چنین شرایطی است که مرز میان صداقت فعال و شجاعت انسانی برداشته می‌شود و خبرنگاری سر برمی‌آورد که می‌تواند طرحی نو دراندازد و جهانی را از نو بسازد. 

متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که در هر حادثه بهترین و آگاه‌ترین انسان‌های ما مجبور می‌شوند که جان خود را دستمایه گزارش و خبر کنند. به روان همه آن‌ها و به خصوص به روان شهدای اخیر عرصه خبر در میدان مبارزه انسان‌ها با ویروس کرونا درود می‌فرستیم و از خدای بزرگ می‌خواهیم به همه ما توفیق شنیدن سخن حق عطا کند. »

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز