خبرگزاری کار ایران

بلاکچین باعث اثبات مالکیت برای کلکسیونرها می شود/ رمزارزها نیاز گردشگران به صرافی را از بین می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۶۵

رئیس کل باشگاه نوآوری و فناوری کمیسیون ملی یونسکو_ایران معتقد است: بلاکچین باعث اثبات مالکیت برای کلکسیونرها می‌شود و رمزارزها نیز نیاز گردشگران به صرافی را از بین می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در حوزه‌های نوین علمی و فناوری و استارت آپی، ایجاد شبکه بین‌المللی در حوزه فناوری با رویکرد انتقال تجارب موفق، ارتباط با باشگاه‌های یونسکو مرتبط با حوزه فناوری و‌تکنولوژی و حضور در محافل بین‌المللی در عرصه فناوری و تکنولوژی به‌جهت تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، از دی‌ماه سال 1399 به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

پیمان سرحدی (دکتری اقتصاد) رئیس کل باشگاه نوآوری و فناوری کمیسیون ملی یونسکو_ایران است. در ادامه گفتگوی ایلنا با او را می‌خوانید: 

 باشگاه نوآوری و فن‌آوری بخصوص در حوزه گردشگری و میراث و صنایع دستی و هنر و استارت‌آپ‌هایی که در این حوزه‌ها می‌تواند اتفاق بی‌افتد، چه فعالیتی دارد؟

هدف اصلی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو استفاده از فناوری های نوآورانه برای حل نیازهای کشور و پاسخگویی این نیازها با تکیه بر دانش متخصصان و نخبگان ایرانی در سراسر جهان است. باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو زیرنظر کمیسیون ملی یونسکو ایران و شبکه فدراسیون جهانی باشگاه‌های یونسکو در حوزه‌های بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، فین تک، فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های حوزه سلامت فعالیت می‌کند.

نقش رمز ارزها در آینده هنر و گردشگری چگونه خواهد بود؟

در آینده، بلاکچین تغییرات اساسی در زندگی روزمره ما ایجاد می‌کند مثلا یک نمونه که می‌توانیم به عنوان یکی از بزرگترین تحولات در طول تاریخ رمز ارز‌ها تا امروز از آن نام ببریم ایجاد NFT و توکن‌های غیرقابل معاوضه آثار هنری است زیرا توانسته مدل مالی کاملا جدید ایجاد کند. همچنین بلاکچین باعث اثبات مالکیت برای کلکسیونرها می‌شود، زیرا تمام تراکنش‌ها در بلاکچین انجام و ثبت می‌شود.

در حوزه گردشگری با توجه به اینکه با فناوری بلاکچین عملیات پرداخت‌ها کامل، ایمن و شفاف انجام می‌شود، سطح اعتماد بین طرفین درگیر را بالا می‌برد و همچنین دیگر نیازی به صرافی رفتن و تبدیل ارز نیست. از آن مهم‌تر خطرات ناشی از نگهداری پول نقد وجود ندارد. به همین دلیل است که پرداخت‌ها با استفاده از بلاکچین می‌تواند در تراکنش‌های خارجی اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. همچنین اپلیکیشن‌های بزرگ دنیا توانسته‌اند از رمز ارزها برای پرداخت استفاده نمایند.

نقش باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو درعلم - فناوری چیست ؟

باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو در تلاش است با آموزش همگانی در حوزه‌های مختلف علم وفناوری ازجمله سلامت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش علوم و مهارت‌های تفکر نقادانه، مردم ایران را به مردمی توانمند در عرصه‌های علم وفناوری تبدیل کند و باور و نگرش عمومی نسبت به علم را تغییر دهد.

در شرایط کنونی و با شیوع کرونا بسیاری از استارت‌آپ‌ها با مشکل روبه رو شده‌اند راهکار برون‌رفت از آن چیست و باشگاه شما چه فعالیت‌هایی در این خصوص انجام می‌دهد؟

در شرایط کنونی خیلی از کسب و کار‌های نوپا از بین رفته‌اند و استارت‌آپ‌ها برای رشد و حیات به پشتیبانی فکری و سرمایه‌گذاری احتیاج دارند. ما در باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با استفاده از فرصت‌ها و توانمندی‌های افراد متخصص و نخبه، امکان توسعه استارتاپ‌ها در محافل بین المللی را از طریق ظرفیت‌های یونسکو میسر می‌کنیم. همچنین در باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با ارزش‌گذاری بر اختراعات، استارت آپ‌ها و دارایی‌های فکری باعث تسهیل و ارتباط بهتر بین صاحبان ایده و سرمایه گذاران می‌شویم. و در استارتاپ استودیو یونسکو، ایده‌ها و نیاز‌ها در قالب طرح تعریف و تحلیل شده و در صورت پذیرش، کسب و کار آن ایجاد می‌شود. در واقع هدف ما یاری‌رسانی به ایده‌پردازان است. استارت آپ استودیو یونسکو، مرکزی است که با خلق ایده، ایجاد مدل کسب و کار (Business Model)، تامین نیروی انسانی و تامین مالی، به طور مداوم استارتاپ و محصول خلق می‌کند و تفاوت‌اش با شتاب دهنده‌ها این است که از ایده یا استارتاپی که قبلاً شکل گرفته حمایت نمی‌کند.

از فعالیت‌های باشگاه در عرصه بین الملل بگویید.

باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با سایر باشگاه‌های یونسکو در ارتباط است و در نظر دارد با ایجاد شبکه‌ای در سراسر کشور، ضمن تجمیع فرصت‌ها و توانمندی‌های متخصصان و نخبگان، فرصت توسعه، تعامل و انتقال تجربه با فضاهای علمی–کاربردی متناظر را در محافل بین‌المللی از طریق ظرفیت‌های یونسکو در جهان میسر کند.

فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌رو چیست؟

از جمله برنامه‌های پیش رو باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو آموزش همگانی برای نوجوانان و جوانان در حوزه‌های فناورانه (نوآوری، فناوری و کسب و کار) و ارتباط اعضای باشگاه با هیات‌ها و کمسیون‌های علمی داخلی و خارجی است. همچنین در نیمه مرداد سال جاری نخستین کنفرانس علمی-بین‌المللی حوزه بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی در ایران با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه‌دهندگان و متخصصان این حوزه، به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و کمیسیون ملی یونسکو- ایران و با حمایت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، سازمان جهانی مالکیت فکری، باشگاه آموزش‌های الکترونیکی یونسکو، سیویلیکا و دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، آزاد اسلامی و علوم پزشکی مجازی، به‌شکل آنلاین از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰، برگزار می‌شود که علاقه‌مندان، پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت کنفرانس به آدرس http://unescoconf.ir و یا سایت https://unescotech.org/ ضمن کسب اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.

باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در حوزه‌های نوین علمی و فناوری و استارت آپی، ایجاد شبکه بین‌المللی در حوزه فناوری با رویکرد انتقال تجارب موفق، ارتباط با باشگاه‌های یونسکو مرتبط با حوزه فناوری وتکنولوژی، تحول در عرصه‌های هنر و گردشگری با بهره گیری از تحولات و فناوری‌های روز دنیا و حضور در محافل بین‌المللی در عرصه فناوری و تکنولوژی به‌جهت تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز