خبرگزاری کار ایران

هفت فیلم برتر سینمای ایران از دیدگاه فستیوال آکادمی افسانه زندگی معرفی شد/ جواد عزتی و لیلا حاتمی به عنوان بهترین بازیگر سال انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۷۴۷

فستیوال «آکادمی افسانه زندگی» برگزار و هفت فیلم برتر سینمای ایران از نگاه داوران این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، سجاد اصغری بنیانگذار فستیوال آکادمی افسانه زندگی در مراسم معرفی هفت فیلم برتر سینمای ایران از دیدگاه فستیوال آکادمی زندگی گفت: امروز فرصتی دوباره دست داد تا هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را در دور چهارم از بین تولیدات یکساله (۹۸ تا ۹۹) انتخاب و معرفی نماییم. 

وی درباره یرگزاری رویدادهای سینمایی توضیح داد: همگان مسلما به این موضوع اشراف دارند که برگزاری مراسم یا فستیوال با اکران و نمایش فیلم در سطح هرجامعه‌ای کاملا متفاوت است هر کدام از این دو موضوع قواعد خاص خود را دارند، اینجا ما فقط کار کارشناسی انجام می‌دهیم تا بهترین اثر سینمایی را انتخاب کنیم، این دوره سعی کردیم به عنوان یک رویداد مستقل، مستقل‌تر از دوره‌های پیشین عمل کنیم. 

اصغری درباره بخش چهره‌های ماندگار در این فستویال توضیح داد: امروز شرایط زندگی به دلیل معضلات پیشروی جامعه برای برخی گروه‌ها دچار چالش شده است و در این میان بیشترین آسیب را کودکان این سرزمین می‌بینند و از آنجایی که کودکان در سینمای عباس کیارستمی نقش معناداری داشتند تندیس آکادمی افسانه زندگی به یاد عباس کیارستمی تقدیم می‌شود به کودکان کار فیلم خورشید. همچنین کتاب (رئالیسم شاعرانه‌ی ژان رنوار) به نویسندگی بهمن مقصودلو کارگردان فیلم مستند (عباس کیارستمی، یک گزارش) در این مراسم معرفی شد. 

«خورشید» ساخته مجید مجیدی، «جنایت بی‌دقت» آخرین ساخته شهرام مکری، «مسیر معکوس» کاری از ابوالفضل جلیلی، «بندر بند» منیژه حکمت، «شنای پروانه» فیلم محمد کارت، «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله و «خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی هفت فیلم برتر از دیدگاه داوران این فستویال هستند. 

همچنین جواد عزتی و لیلا حاتمی به ترتیب برای بازی در فیلم‌های شنای پروانه و قاتل و وحشی به عنوان برترین بازیگران سینمای ایران معرفی شدند. هومن بهمنش برای فیلمبرداری خورشید بهترین فیلمبردار سینمای ایران معرفی شد. 

هفت فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» مهیار ماندگار، «دکل» بابک مصطفوی، «ترس خود را جابجا می‌کند» به کارگردانی ایمان صالحی»، »گوشت تلخ» کاری از فرید حاجی، «ناهید» به کارگردانی صمد علیزاده»، «یونس» اثر سیامک سلیمانی و «هبوب» از مهسا سلیمانی نیز به عنوان برترین‌های سینمای ایران معرفی شدند. 

در انتهای مراسم لوح تقدیر چهارمین دوره فستیوال آکادمی افسانه زندگی به فرامرز قریبیان، علیرضا زرین‌دست و کیومرث پوراحمد اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز