خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

با بسته شدن مرزها همان یکی دو گردشگر را هم نداریم/ کاهش ۸۰ درصدی گردشگران داخلی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۸۲۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بسته شدن مرزهای این استان گفت: در شرایط کنونی با کاهش حدود ۸۰ درصدی تعداد گردشگران روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بنابر اعلام مسئولان در روز گذشته دوازدهم تیرماه، ۹۲ شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته و ۱۸۳ شهر نارنجی شدند. همچنین ۱۷۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند. در این میان استان سیستان و بلوچستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و به گفته مسئولان همین امر سبب شد تا مرزها بسته شوند چراکه ما همجوار با پاکستان هستیم و احتمال انتقال بیماری زیاد است.

علیرضا جلالزایی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان) درخصوص شرایطی که بسته شدن مرزها برای حضور گردشگران خارجی در این استان بوجود آورده است، گفت: شاهد شیوع پیک جدید ویروس کرونا هستیم و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بسته شده‌اند. البته طی ماه‌های گذشته ماهانه یک یا دو گردشگر خارجی داشتیم که بیشتر آن‌ها از مرز میرجاوه پاکستان وارد استان می‌شدند و توسط راهنمایان و کارگزار مقیم راهنمایی می‌شدند.

او ادامه داد: گردشگران اروپایی از کشورهایی مانند آلمان و حتا روسیه و گردشگران فرهنگی از مرز پاکستان وارد ایران می‌شدند و مدتی را در استان سیستان و بلوچستان می‌ماندند. تا قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از این گردشگران به استان می‌آمدند اما طی دوماه گذشته گردشگر نداشتیم.

جلالزایی با اشاره به آنکه درحال حاضر به دلیل نداشتن پایانه مسافربری مناسب و عدم صرفه اقتصادی بخش گردشگری دریایی استان سیستان و بلوچستان فعال نیست، درخصوص حضور گردشگران داخلی در این استان گفت: در گذشته شاهد افزایش تعداد گردشگران داخلی بودیم که بیشتر آن‌ها طبیعت‌گرد بودند اما اکنون تعداد مسافران کاهش یافته. بیشتر مسافران از سمت بم و کرمان و ایرانشهر وارد استان می‌شدند و گاها از سمت بیرجند به سیستان و بلوچستان می‌آمدند اما اکنون با کاهش حدود ۸۰ درصدی تعداد گردشگران روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز