خبرگزاری کار ایران

آداب ورزش باستانی و زورخانه‌ای را با «افتخاری ماندگار» بشناسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۸۳۰

به مناسبت سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، ۱۰ قطعه موشن گرافیک با موضوع آداب ورزش باستانی و زورخانه‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق خبر داد: به منظور بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، که پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایرانی داشته و نمایانگر پیوندی جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است، تعداد ۱۰ محتوای مجازی در قالب موشن گرافیک منتشر می‌شود.

به گفته وی، در مجموعه تولید مجازی برنامه «افتخاری ماندگار» سعی شده ضمن تبیین دلیل نام‌گذاری روز فرهنگ پهلوانی، آداب ورزش زورخانه‌ای، ویژگی‌های پهلوانی، سیر تاریخی ورزش باستانی و سنت‌های زیبای فرهنگ زورخانه‌ای مثل گلریزان که در جشن‌ها و اعیاد و میلاد ائمه معصومین (علیهم السلام) اجرا می‌شود در قالب موشن گرافیک توضیح داده شده است.

خسروی بروجنی ادامه داد: محصولات مجازی «افتخاری ماندگار» همزمان با سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از شنبه ۸ خرداد در صفحه مجازی فرهنگسرای اخلاق به نشانی akhlagh.farhangsara@ و شبکه نشر منطقه چهارده باز نشر داده می‌شود.

۱۷ شوال، روز پیروزی سپاه اسلام مقابل کفر در جنگ خندق بود که امام اول شیعیان حضرت علی (ع)، به عنوان نماد و اسوه جوانمردی و شجاعت سپاه اسلام، عمروبن عبدود را به عنوان نماد شرک و بت‌پرستی به خاک مذلت نشاند. کشتن نفس اماره و تلاش برای رضای خدا در راه دین سبب شد حضرت علی (ع)، نماد بزرگی و جوانمردی در دنیا باشد.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز