خبرگزاری کار ایران

کنسرت شهرام ناظری بی‌نقص نبود! / اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی؛ تکنیک بیزینسی یا تبلیغاتی؟ / نشان ندادن ساز نشانه‌ای بر اعمال نفوذ رسانه ملی!

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۶۶۵

«آوای دوست» کنسرت آنلاین شهرام ناظری از تلویزیون لنز پخش شد اما با اشکالات زیادی مواجه بود به گونه‌ای که انتقاد کاربران را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کنسرت آوای» دوست شب گذشته جمعه هفتم خردادماه به صورت آنلاین در تالار وحدت تهران برگزار شد و شهرام ناظری به اتفاق نوازندگانش قطعاتی خاطره‌انگیز را برای کاربران اجرا کردند. این برنامه با همکاری بنیاد رودکی و تلویزیون اینترنتی لنز در حالی برگزار شد که پیش از این در هفته گذشته بنرهایی مبنی بر برگزاری کنسرت «آوای دوست» در برخی نقاط تهران همچنین در جاده‌های برون شهری نصب شده بود. صفحه رسمی لنز نیز اخبار آن را در منتشر کرده بود که این اطلاع‌رسانی تا ساعاتی پیش از اجرا ادامه یافت. 

اینکه خواننده‌ای با اعتبار و عیار شهرام ناظری، استاد و خواننده موسیقی فولک و ایرانی، در شرایطی که کرونا همه برنامه‌های جمعی را تعطیل کرده، کنسرت برگزار کند، اتفاق بسیار خوب و بجایی است. همکاری تلویزیون و پلتفرم لنز نیز اتفاقی فرهنگی است که تحسین‌برانگیز است. 

بی‌برنامه‌گی یا تکنیکی بیزینسی؟!

اما موضوعی که وجود دارد نوعی بی‌برنامه‌گی یا شاید نوعی تکنیک بیزینسی تبلیغاتی است که لنز در برگزاری کنسرت «آوای دوست» به کار گرفته است. ماجرا بدین گونه است که کنسرت «آوای دوست» برنامه‌ای رایگان نیست، قرار و اصراری هم نیست رایگان باشد. مخاطبان هم برای تماشا باید در ازای هر بلیت برای یک نفر، ۱۵ هزارتومان پرداخت کنند، که بحثی بر سر مبلغ و مقدارش نیست.

کنسرت شهرام ناظری بی‌نقص نبود! / اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی؛ تکنیک بیزینسی یا تبلیغاتی؟ / نشان ندادن ساز نشانه‌ای بر اعمال نفوذ رسانه ملی!

اینکه کنسرت شهرام ناظری رایگان نیست موضوع قابل بحثی نیست و توقعی هم نیست که رایگان باشد. اتفاقا از جهتی مایه خوشحالی است که چند نفر معدود از انبوه نوازندگان کشور  پس از مدت‌ها در برنامه‌ای ساز می‌زنند و نان هنر خویش می‌خورند؛ که امید است چنین باشد. اما آنچه جای سوال دارد این است که تلویزیون اینترنتی لنز در هیچکدام از خبرهای منتشر شده‌اش طی چند روز گذشته اشاره‌ای به بلیت و رقم آن نکرده است. که اگر چنین کاری می‌کرد حرفه‌ای‌تر عمل کرده بود. اول اینکه به لحاظ خبری اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری به مخاطب داده بود و مورد بعدی اینکه دوست‌داران شهرام ناظری بدون عجله و ازدحام و ترافیک اینترنتی به خرید بلیت اقدام می‌کردند. 

خرید بلیت در لحظه آخر!

مخاطب بی‌اطلاع دقایقی پیش از ساعت ۲۱ که زمان آغاز کنسرت است وارد صفحه مجازی لنز می‌شود به امید اینکه به تماشای کنسرت بنشیند اما با صفحه‌ای مواجه می‌شود که لازمه ورود را خرید بلیت می‌داند. کاربر وارد درگاه بانک می‌شود و روند خرید بلیتش با اختلال مواجه می‌شود، چراکه به طور همزمان ده‌ها و شاید صدها کاربر برای خرید اقدام کرده‌اند؛ با توجه به این موضوع که ایرانیان خارج از کشور نیز امکان تماشا دارند و بارها در خبرها بر آن تاکید شده است. 

در نهایت اینکه تعدادی از کاربران با وجود خرید بلیت امکان حضور در صفحه را نیافته‌اند یا اینکه همان ابتدا امکان خرید بلیت را به دلیل اختلال و ازدحامات مجازی از دست داده‌اند. اشکال دیگر قطعی‌هایی بود که در حین اجرا وجود داشت. برخی از ساکنان خارج از ایران از قابل دسترس نبودن برنامه انتقاد کرده بودند و برخی دیگر از عدم هماهنگی صدا و تصویر گلایه داشتند که همه این موارد به اضافه موارد دیگر در کامنت‌های صفحه مجازی لنز قابل مشاهده است 

نشان ندادن ساز!/ پلتفرم‌ها به ارزش حرفه‌ای خوانندگان واقف باشند

اتفاق تعجب برانگیز دیگر که اعتراض تعدادی از کاربران را به همراه داشته نشان ندادن ساز نوازندگان حین اجرا بوده که در نوع خود شگفت‌انگیز است! گویا پلتفرها و تلویزیون‌های اینترنتی مسیر رسانه ملی را در سرکوب موسیقی پیش گرفته‌اند. کاش مسئولان مربوطه در تلویزیون اینترنتی لنز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اطلاع‌رسانی صحیح‌تر رضایت جمع وسیع‌تری از مخاطبان را جلب می‌کردند؛ آن هم کنسرتی با حضور خواننده‌ای که به ندرت کنسرت برگزار می‌کند.

لازم به یاد‌آوری کنسرت مجازی همایون شجریان نیز با اشکالات و نواقص مشابه از تلویزیون اینترنتی لنز پخش شده بود.

شهرام ناظری در این کنسرت به اجرای قطعاتی چون «آخرین داستان»، «یار مرا»، «تمنای وصال»، «شیدا شدم»، «من چه دانم»، «آتش در نیستان» و قطعه کردی «کابوکی» پرداخت.

صابر نظرگاهی (نوازنده تار)، سینا جهان‌آبادی (نوازنده کمانچه)، بابک باربد (نوازنده عود)، جمشید صفرزاده (نوازنده سنتور)، توحید وحید (نوازنده کمانچه آلتو)، فرهاد صفری (نوازنده تمبک) و شهریار نظری (نوازنده دف) شهرام ناظری را در کنسرت «آوای دوست» همراهی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز