خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت عطار نیشابوری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۶۵

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری، مراسم پاسداشت مقام این حکیم و شاعر گرانقدر ایرانی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت ۲۵ فروردین ماه و روز بزرگداشت عطار نیشابوری، مراسم پاسداشت مقام این حکیم و شاعر گرانقدر ایرانی را با حضور جمعی از استادان برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این برنامه که روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، رضا اشرف زاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، محمدکاظم کهدویی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد، اسماعیل آذر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، سرورسا رفیع زاده عضو هیأت علمی دانشگاه «رنا» کابل، ابوالکلام سرکار استاد و رئیس سابق گروه زبان ادبیات فارسی دانشگاه «داکا» بنگلادش و شریف مراد اسرافیل نیا استاد دانشگاه «آموزگاری» تاجیکستان سخنرانی خواهند کرد.

فریدالدین محمد عطار نیشابوری، معروف به عطار، شاعر و عارف ایرانی قرن ششم و هفتم قمری بود. او در سال ۵۴۰ ق یا ۵۳۷ ق در منطقه کَدکَن حوالی نیشابور به دنیا آمد و در سال ۶۱۷ یا ۶۱۸ ق و یا ۶۲۷ ق چشم از جهان فروبست. پدر او داروفروش (عطار) بود و فریدالدین نیز ابتدا به شغل پدر مشغول شد. او برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. عطار با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، طب، نجوم و کلام آشنا بود که نتیجه آن در آثارش نیز دیده می‌شود. الهی‌نامه، اسرارنامه، خسرونامه و منطق‌الطیر از آثار منظوم عطارند و تذکرة‌الاولیاء تنها اثر او به نثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز