خبرگزاری کار ایران

پژوهشی درباره «جَت»ها؛ طایفه‌ای در شرق هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۵۵

کتاب پژوهشی «جَت» (طایفه‌ای در شرق هرمزگان) نوشته لی‌لا ملاحی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب پژوهشی «جَت» (طایفه‌ای در شرق هرمزگان) نوشته لی‌لا ملاحی از سوی نشر پژوهش شیرازه روانه بازار کتاب شد.

کتاب «جَت طایفه‌ای در شرق هرمزگان»، قوم‌نگاری روایی و شفاهی اقوامی است که در طول تاریخ در تولید فرآورده‌های دامی و پرورش گاو، گاومیش، گوسفند و به‌ویژه شتر را که تا کمتر از یک قرن اخیر یگانه ابزار حمل و نقل بین‌المللی بوده است، نقش مهمی داشته و دارند.

آنان به اقتضای پیشه دام‌داری همواره در حاشیه شهرها و روستاها به سر برده‌اند. از این‌رو کمتر دیده شده و نحوه زیست و فرهنگ آنها از دید پژوهشگران و مردم‌شناسان پنهان مانده است.

پژوهشگر و نویسنده که خود نیز به نوعی از میان همین قوم برخاسته، توانسته به خوبی بخشی از مؤلفه‌های فرهنگی آنها را گرد آورد. لحن و بیان کتاب همانند زندگی جت‌ها ساده و بی‌پیرایه است.

وی فارغ از ارائه تئوری و نظریه و روش‌های تکنیکی مردم‌شناسی به این کار مبادرت کرده و برداشت از این اثر و نتیجه‌گیری از آن را به عهده مخاطب وانهاده است.

شاید دلیل گیرایی و دل‌نشین بودن مطالب تازه و ناشنیده کتاب نیز از این باشد که از مکاتب آکادمیک بیرون نیامده بلکه از متن زندگی واقعی مردمی سر بر آورده است.

این کتاب در ۴۹۴ صفحه و با قیمت ۱۲۵ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز