خبرگزاری کار ایران

چه سریال‌هایی در نوروز ۱۴۰۰ از تلویزیون پخش می‌شود؟ / از «پایتخت» و «نون. خ۳» تا «لوتی» و «هم‌بازی»

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۸۴۴

نوروز امسال شبکه‌های مختلف سیما سریال‌های پرمخاطبی را روانه آنتن می‌کنند. سریال‌هایی که موضوعات آنها برخی کمدی، جاسوسی و خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شبکه‌های مختلف سیما برای نوروز ۱۴۰۰ سریال‌هایی را تدارک دیده‌اند که برخی متکی بر تجربه‌های موفق و آزمون پس‌داده قبلی هستند؛ این‌بار کدام تیم در جذب مخاطب پیش‌تاز خواهد بود؟ 

نزدیک به دو دهه است که سریال‌های مناسبتی پای ثابت تلویزیون برای جذب مخاطب شده است. سریال‌هایی که هرساله رقابت پرهیجانی میان شبکه‌های مختلف تلویزیون و سازندگان آن ایجاد می‌کند و پربیننده‌ترین ساعت‌های تلویزیون را به خود اختصاص می‌دهند. تعطیلات نوروز به دلیل ماهیت دورهمی‌های شبانه بیشترین میزان بیننده را برای تلویزیون به ثبت می‌رساند و سریال‌های نوروزی همواره جزو آثار مهم برای مدیران تلویزیون به حساب می‌آید و تمامی توان و امکانات خود را برای ساخت بهترین اثر گردهم می‌آورند. 

نوروز ۱۴۰۰ از لحاظ وضعیت کشور متفاوت‌ترین نوروز یک دهه اخیر است. شیوع ویروس کرونا که کشور را به یک کابوس یکسال برده است باعث شده جامعه امروز ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند نشاط عمومی برای رفع بحران‌های روحی است. با مروری بر سریال‌های ویژه نوروز ۱۴۰۰ از شبکه‌های مختلف تلویزیون درمی‌یابیم تنوع ژانرها و تاکید بیشتر تلویزیون روی ساخت کمدی باعث شده است شرایط ویژه‌ای را به تماشا بنشینیم. 

پایتخت ۶

نوروز سال ۹۹ پایتخت ۶ درحالی پخش شد که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، عوامل سازنده تصمیم گرفتند قسمت‌های پایانی سریال را به شرایط دیگری که کشور از لحاظ کنترل بیماری اوضاع مطلوب‌تری دارد، موکول کنند. همین موضوع باعث کنجکاوی‌های زیادی شد که بالاخره چه زمانی قرار است قسمت‌های پایانی این مجموعه که سازندگان قول پخش آن را دادند ضبط شود؟ در همین کشمکش‌ها بود که با پخش آخرین قسمت در نوروز ۹۹ و به بهانه یک سکانس موتور سواری توسط زوج تازه ازدواج کرده درون فیلم و شباهت آن به یکی از سکانس‌های فیلم معروف پیش از انقلاب عصبانیت و خشم مدیران ارشد سازمان صداوسیما رسانه‌ای شود و موضوع حتی به ستون پنجم نفوذی در سازمان کشیده شده و سریال پایتخت را به حاشیه بکشاند. اتفاقی که اگرچه بعد از گذشت یکسال و با دیدار سیروس مقدم و علی‌عسگری رفع شد اما ترکش‌های آن باعث شد که سازندگان پایتخت که قصد ساخت سری هفتم آن را داشتند حواشی دامنه‌داری را تجربه کرده و از ساخت سری هفتم تا اطلاع ثانوی منصرف شوند. 

زمزمه‌های حذف دو شخصیت سارا و نیکا از یکسو و بازگشت علیرضا خمسه به سریال از سوی دیگر در کنار دستمزدهای نجومی که شایعه آن هر روز پررنگ‌تر می‌شد نیز باعث شد سریال پایتخت جزو آثار حاشیه‌ای تلویزیون در سالی که گذشت باشند. در نهایت طبق قولی که سازندگان برای ساخت دو قسمت پایانی فصل شش دادند، گروه فیلمبرداری در بهمن‌ماه راهی شهرهای شمالی کشور شدند و ساخت آن را از سر گرفتند. قرار است این دو قسمت در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند از شبکه سه روی آنتن برود. 

نون. خ ۳

سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی ساخته می‌شود. این سومین فصل از این سریال است که نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت و تاکنون دو فصل قبلی به میزان بالایی رضایت مخاطب را کسب کرده است. 

سعید آقاخانی پس از سال‌ها آزمون و خطا در عرصه کارگردانی بالاخره توانست فرمول اصلی خودش برای جذب مخاطب را پیدا کند و «نون. خ» همچون پایتخت با تکیه بر فضای بومی شهرهای ایران و تمرکز بر خطه کردنشین کشور توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند. فصل دوم این سریال پس از نوروز ۹۹ روی آنتن شبکه یک رفت و داستان با یک پایان باز به اتمام رسید. پایانی که این زمزمه را به راه انداخت که شاید همچون «پایتخت» به خاطر شیوع کرونا نیمه کاره باقی مانده است اما مهدی فرجی همان روزها توضیح داد که فصل سوم سریال به زودی ساخته خواهد شد. 

تصویربرداری فصل سوم در روزهای پایانی تابستان آغاز شد و گروه فیلمبرداری با حضور در کرمانشاه کار خودشان را در شرایط کرونایی آغاز کرده و سپس برای ادامه کار به تهران آمدند. حضور علی صادقی که در فصل یک حضور داشت از نکات جالب توجه فصل سوم است. بازیگری که جدیدا به خاطر مصاحبه‌ای جنجالی حواشی زیادی را پیرامون خود ایجاد کرد. 

استفاده آقاخانی از بازیگران بومی کرمانشاه باعث شده است «نون. خ» جزو آثار محبوب تلویزیون شده و به نظر می‌رسد اگر دچار لغزش‌های ساختاری نشود می‌تواند همچون «پایتخت» تا چندین فصل هم ادامه پیدا کند. 

این سریال قرار است هر شب در ایام نوروز ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما روی آنتن برود. 

لوتی

«لوتی» سریال نوروزی شبکه سه سیماست. سریالی در ادامه روند منطقی «گاندو» که تیم سازنده آن تصمیم گرفته است «گاندو۲» را با نام «لوتی» روانه آنتن کند. «لوتی» یک سریال امنیتی سیاسی است و شبکه سه که از زمان حضور علی فروغی مشی سیاسی را جای سیاست‌گذاری سرگرمی برگزیده، تصمیم گرفته است یک اثر سیاسی را در ایام نوروز پخش کند. اتفاقی که در تاریخ تلویزیون تا امروز کم سابقه بوده است و به غیر سریال «وفا» که بر بستر یک موضوع سیاسی تروریستی روی آنتن رفت که رگه‌های عاشقانه هم داشت؛ دیگر تلویزیون به سمت ساخت و پخش چنین آثاری در ایام نوروز نرفته است. 

داستان لوتی درباره تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید. جواد افشار که پیش از این با سریال «گاندو» و «کیمیا» جزو کارگردان‌های محبوب مدیران تلویزیون شده است در «لوتی» نیز تلاش کرده کیفیت کارش بر اساس تجربیات گذشته استوار باشد و از همان ترکیب بازیگران برای این سریال استفاده کند. 

«لوتی» قرار است هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن برود. 

هم‌بازی

سریال «همبازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی برای پخش از شبکه دو ساخته می‌شود. این اولین سریالی است که نوید محمودی یکی از برادران محمودی در تولید آن نقش دارد چراکه پیش از این همه سریال‌ها را با کارگردانی برادرش جمشید محمودی تولید می‌کرد. همچنین این اولین سریال سروش محمدزاده است که در باکس طلایی نوروز هم قرار است. 

«هم بازی» فضایی عاشقانه و ملودرام دارد و در میان سریال‌های امسال تنوع فضای سریالی را با سه کمدی، یک اثر جاسوسی امنیتی و یک ملودرام عاشقانه تکمیل کرده است. 

قصه سریال «هم بازی» را مریم اسمی خانی و وحید حسن زاده می‌نویسند. زوجی که این سال‌ها با هم فیلم کوتاه ساخته و کارگردانی کرده‌اند. همچنین مریم اسمی خانی به تازگی برای فیلم کوتاه خود از جشنواره فیلم فجر تندیس سیمرغ دریافت کرده است و می‌توان انتظار تقریباً بالاتری نسبت به یک ملودرام معمولی از این سریال داشت. 

قصه این سریال نسبت به آنچه تاکنون منتشر شده است اتفاق عجیب و غریبی نیست با این حال هم از کارآفرینی می‌گوید و هم یک عاشقانه پررنگ دارد. 

دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن و آتیلا پسیانی از جمله بازیگران این سریال هستند. همایون ارشادی نیز از دیگر بازیگران این مجموعه است که در کارهای قبلی محمودی نیز حضور داشته است. 

نوروز رنگی

سریال «نوروز رنگی» به کارگردانی علی مسعودی معروف به علی مشهدی و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان ساخته شده است. همه لوکیشن‌های این سریال در مشهد تصویربرداری شده است و به تازگی هم فیلمبرداری آن در این شهر پایان یافته است. «نوروز رنگی» بعد از «نون. خ» و «پایتخت» سومین کمدی امسال است که در ایام نوروز هر شب از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود. 

علی مسعودی که بسیاری از مخاطبان به واسطه استندآپ کمدی‌هایش در خندوانه او را می‌شناسند پیش از این فیلمنامه‌نویس آثار مهم طنز در تلویزیون بوده است که مهم‌ترین آن‌ها «سه در چهار» و «قرارگاه مسکونی» است. 

مسعودی که علاقه زیادی به تبلیغ فرهنگ مشهدی دارد در «نوروز رنگی» سعی دارد با استفاده از بازیگران بومی مشهد از جمله جواد خواجوی و بهره‌مندی از لوکیشن شهر مشهد قصه متفاوتی را روایت کند. 

«نوروز رنگی» سریالی با حال و هوای دهه ۶۰ که قرار است مخاطب را به نوستالژی‌های چند دهه پیش ببرد و یک کمدی شاد و مفرح باشد. قصه این سریال را خود علی مسعودی نوشته که پیش از این فیلمنامه‌های سریالی‌های مختلفی در حوزه طنز را به نگارش درآورده است. 

این سریال در ۲۰ قسمت نوشته و ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: داستان روزهای پایانی اسفندماه یکی از سال‌های دهه ۶۰ را روایت می‌کند که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در شهر مشهد مقدس بپردازد. 

جمعی از بازیگران طنز همچون یوسف تیموری در این سریال حضور دارند. علاوه بر آن خود مسعودی هم در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و جواد خواجوی که بسیاری او را با صداپیشگی‌هایش روی کلیپ‌ها و ویدئوها می‌شناسند دیگر بازیگران این سریال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز