خبرگزاری کار ایران

شروعی دوباره برای شبکه نمایش خانگی با سه‌گانه‌ی ناصرالدین‌شاهی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۳۳۴

این روزها شبکه نمایش خانگی با ساخت سریال‌های مختلف رونق دوباره گرفته است و خبری از رکود ابتدای سال نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از آنکه در نیمه نخست سال به دلیل اختلاف‌های ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر اعطای مجوز پخش برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی و شیوع ویروس کرونا، تولید محصولات تصویری نمایش خانگی متوقف شده بود؛ این روزها خبر می‌رسد برای ماه‌های پایانی سال و نیمه نخست سال آینده شبکه نمایش خانگی دست پر برای ارائه محصول دارند.

این روزها سریال «آقازاده» قسمت‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، از طرفی سریال «قورباغه» پس از کلی کش مکش بالاخره مجوز گرفت و تا امروز دو قسمت از سریال از طریق پلتفرم نماوا پخش شده است.

با نگاهی به سریال‌هایی که در دست تولید هستند، می‌توان به چشم‌انداز نمایش خانگی برای شش ماه آینده امیدوار بود.

ملکه گدایان

دومین تجربه کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در نمایش خانگی بعد از «مانکن» در حالی قرار است از طریق فیلیمو پخش شود که به نظر می‌رسد با توجه به شناخت سهیلی‌زاده از مخاطب و سبک کاری او در سریال‌سازی با اثری همسو با ساخته قبلی او روبرو باشیم. «ملکه گدایان» یک ملودرام اجتماعی است که ساخت آن حدود یک سال به طول انجامیده و بیشترین زمان فیلمبرداری آن در دوران کرونا انجام شد. 

فیلیمو به تازگی از تیزر و پوستر این اثر رونمایی کرده و قرار است چهارشنبه‌ها از طریق این پلتفرم به صورت اختصاصی پخش شود.

 باران کوثری، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میرطهماسب، علی اوجی و رویا نونهالی بازیگران «ملکه گدایان» هستند. حضور باران کوثری در این سریال اولین تجربه بازی این بازیگر در نمایش خانگی است و به نظر می‌رسد محوریت قصه بر اساس کاراکتری است که او بازی می‌کند. بخش‌هایی از «ملکه گدایان» در کشور ترکیه فیلمبرداری شده و تنوع لوکیشن در سریال می‌تواند به جذابیت‌های بصری آن اضافه کند.

خوب بد جلف: رادیو اکتیو

همکاری مستمر پیمان قاسمخانی و محسن چگینی که از سریال «پژمان» شکل جدی‌تری به خود گرفت، با اولین تجربه کارگردانی قاسمخانی در سینما ادامه پیدا کرد و «خوب بد جلف» آنقدر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که این دو نفر تصمیم گرفتند سری دوم آن را بسازند. قسمت دوم این مجموعه تابستان امسال و در دوران همه‌گیری کرونا روی پرده رفت و در جدول فروش فیلم‌های امسال در رده دوم بعد از «شنای پروانه» قرار گرفت. در همان تیتراژ قسمت دوم این فیلم سینمایی که «ارتش سری» نام داشت، اعلام شد قسمت سوم آن با نام «رادیو اکتیو» قرار است به زودی منتشر شود. اما سازندگان «خوب بد جلف» تصمیم گرفتند سری سوم این فیلم را در قالب یک سریال به نمایش خانگی ببرند و این بار محسن چگینی در مقام کارگردان نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد. 

ترکیب بازیگران اصلی سریال با سری دوم تفاوتی نکرده است و به غیر از غیبت ریحانه پارسا، محمد بحرانی بازیگر تازه این مجموعه است که در کنار پژمان جمشیدی، سام درخشانی، فرهاد آئیش و حامد کمیلی حضور دارد. در حال حاضر گروه فیلمبرداری در جزیره قشم مشغول ضبط قسمت‌های مختلف سریال هستند و به نظر می‌رسد در هفته‌های پایانی سال شاهد پخش آن از پلتفرم فیلیمو باشیم.

میدان سرخ

 میدان سرخ نام اولین سریال ابراهیم ابراهیمیان، در مقام کارگردان است و جواد نوروزبیگی به عنوان تهیه کننده و سعید صفرپور به عنوان مجری طرح او را همراهی می‌کنند. تاکنون حضور حمید فرخ‌نژاد در این سریال قطعی شده و پیش تولید آن ادامه دارد. 

این سریال نمایش خانگی به صورت اختصاصی در فیلیمو پخش خواهد شد.

ابراهیم ابراهیمیان فیلم‌های ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه، عادت نمی‌کنیم، پیلوت و دابلند را در کارنامه خود دارد و این اولین سریالی است که با حضور ستاره‌های سینمای ایران و در ژانری متفاوت کارگردانی خواهد کرد. 

آکتور

«آکتور» نخستین تجربه سریال‌سازی جاویدی پس از ساخت فیلم موفق «سرخ پوست» محسوب می‌شود و قرار است با صدور مجوزهای لازم به زودی وارد مرحله پیش‌تولید شود. 

جاویدی در مقام فیلمنامه‌نویس به همراه مجید مجیدی فیلمنامه فیلم «خورشید»، نماینده امسال سینمای ایران در اسکار را نیز نوشته است. 

نیما جاویدی پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «قلعه» را به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی بسازد که گروه تولید با آغاز کرونا پیش تولید آن را متوقف کردند و با توجه به وضعیت مبهم پخش و اکران در حوزه سینما و پیش‌بینی ترافیک شدید اکران و احتمال پخش نامناسب در این شرایط، تولید این فیلم را به سال آینده موکول کرده‌اند. 

«آکتور» دومین همکاری جاویدی و مطلبی پس از فیلم «سرخ پوست» محسوب می‌شود. 

آهوی من مارال

سریال خانگی «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی سعید خندق‌آبادی و بهروز خوش‌رزم تولید می‌شود.

انتخاب بازیگران سریال نمایش خانگی «آهوی من مارال» ادامه دارد و ترلان پروانه جدیدترین بازیگر این اثر قرار است نقش مارال را ایفا کند. 

پیش از این حسن معجونی برای ایفای نقش ناصرالدین شاه قاجار با این پروژه قرارداد بسته است، همچنین الهام کردا برای نقش انیس الدوله، شبنم مقدمی و تعدادی دیگر از بازیگران برای این سریال انتخاب شده و قرارداد بسته‌اند. 

در خلاصه قصه این سریال آمده است: ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق می‌گذرد و به دنبالش حال سلطان، صاحبقران می‌شود. 

جیران

حسن فتحی کارگردانی که این روزها با ساخت فیلم مست عشق درباره شمس تبریزی و مولانا حواشی متعددی را پشت سر گذاشته است، با سریال جدیدی به نمایش خانگی می‌آید. این کارگردان که تجربه موفقی چون سریال شهرزاد را در نمایش خانگی دارد، ساخت سریال جدیدش را به نویسندگی احسان جوانمرد را برای نمایش خانگی آغاز کرده است. 

 حسن فتحی سابقه بلندی در ساخت سریال‌های تاریخی مانند پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و شهرزاد دارد.

احسان جوانمرد و حسن فتحی به عنوان نویسنده سریال جیران در کنار اسماعیل عفیفه به عنوان تهیه کننده حضور دارند. 

در خلاصه داستان جیران آمده است: زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد.

قبله عالم

سریال «قبله عالم» سریالی طنز برآمده از اتفاق‌های تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار است که حامد محمدی کارگردانی آن را برعهده دارد. 

قبله عالم که در حال طی مراحل پیش تولید برای عرضه در شبکه نمایش خانگی است، به سرمایه‌گذاری سرویس وی او دی فیلیمو و تهیه‌کنندگی نمایش گستران تولید خواهد شد. 

حامد محمدی که تجربه نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های سینمایی از جمله اکسیدان، چهارانگشت و نویسندگی فیلم‌های طلا و مس و حوض نقاشی را در کارنامه دارد، با «قبله عالم» برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی حضور خواهد داشت. 

«قبله عالم» با درون مایه طنز رخدادهای تاریخی دوران ناصرالدین شاه را به جامعه امروز پیوند می‌زند و بر اساس طرحی از حامد محمدی نوشته شده است.

سیاوش

سریال «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده، تهیه‌کنندگی مهدی یاری و مجری طرح صادق یاری عنوان جدیدترین سریالی است که قرار است به صورت اختصاصی از نماوا پخش شود.

«سیاوش» یک ملودرام معمایی است که در آن میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز، گیتی قاسمی، علیرضا جعفری، مهدی حسینی‌نیا، سوگل خلیق، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، محمد ولی‌زادگان، مهدخت مولایی، علی عامل‌هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی، الهام جدی و مرجان قمری حضور دارند و مجید صالحی در نقش و گریمی متفاوت هنرنمایی کرده است. 

سروش محمد زاده، پیش از این فیلم «چهارشنبه» را در سال ۹۴ کارگردانی کرده است. سیاوش پیش از شیوع کرونا فیلمبرداری‌اش را آغاز کرد و با همه‌گیری این ویروس کار متوقف شد تا اینکه پس از چند ماه وقفه تصویربرداری آن ادامه پیدا کرد و آماده پخش شد.

گیسو

بعد از ساخت دو سریال پرحاشیه عاشقانه و دل؛ این بار منوچهر هادی قرار است تا سریالی به نام گیسو را روانه نمایش خانگی کند. سریالی که گویا دنباله سریال عاشقانه است و داستان آن را از زاویه دیگری روایت می‌کند. 

در این سریال بازیگران عاشقانه نیز حضور خواهند داشت. محمدرضا گلزار، هومن سیدی، ساره بیات، هانیه توسلی، مسعود رایگان، بهاره رهنما، شمسی فضل الهی و حسین یاری بازیگران این سریال هستند. 

گیسو تقریباً آماده نمایش است و بزودی نمایش آن در نماوا آغاز خواهد شد. 

به تازگی یک سلفی از این مجموعه در فضای مجازی خبرساز شد. عکس دسته جمعی بازیگران و عوامل فیلم به مناسبت پایان بازی محمدرضا گلزار که هیچ یک از افراد داخل تصویر ماسک نزده و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عکس گرفتند. این تصویر در شبکه‌های مجازی با واکنش‌های زیادی همراه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز