خبرگزاری کار ایران

بعد از «گیسو» و «قورباغه»، «سیاوش» هم به نماوا رسید/ یارکشی پلتفرم‌ها با سریال‌های نمایش خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۶۰۶

این روزها دو پلتفرم مطرح نمایش فیلم در کشور برای جذب مخاطب به یارکشی سریال‌های نمایش خانگی منتهی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از پایان فیلمبرداری سریال «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مهدی یاری، این سریال برای پخش، با پلتفرم نماوا به صورت اختصاصی قرارداد بست. 

«سیاوش» که مجری طرح آن صادق یاری‌ست، یک سریال اجتماعی است که در آن میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز، گیتی قاسمی، علیرضا جعفری، مهدی حسینی‌نیا، سوگل خلیق، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، محمد ولی‌زادگان، مهدخت مولایی، علی عامل هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی، الهام جدی، مرجان قمری، رضا هاشمی و مجید صالحی حضور دارند. 

میلاد کی‌مرام بعد از سریال «ممنوعه» برای بار دوم در یک سریال برای پخش در شبکه خانگی نقش‌آفرینی کرده است. 

با پیوستن «سیاوش» به نماوا، این چهارمین محتوایی است که پخش انحصاری آن از طریق پلتفرم نماوا خواهد بود. پیش از این پخش «همرفیق» و سریال‌های «قورباغه» و «گیسو» نیز از نماوا قطعی شده بود. 

انتخاب پلتفرم نماوا برای سریال «سیاوش» باعث شد فاز رقابتی میان پلتفرم‌های مطرح نمایش خانگی شکل جدیدی به خود بگیرد. دو پلتفرم مطرح این روزهای نمایش خانگی اگر چه در ابتدای فعالیت سعی کردند به صورت همزمان اقدام به پخش آثار تصویری کنند؛ اما با شروع انتقادها نسبت به رفتارهای پلتفرم‌ها شیوه ارائه فیلم‌ها و سریال‌ها در پلتفرم‌ها متفاوت شد. 

سریال‌های نمایش خانگی این روزها طرفداران زیادی دارد و از همین رو انتخاب یک پلتفرم اختصاصی باعث می‌شود سود مالی و طرفداران یک پلتفرم زیاد شود. برای همین سریال «قورباغه» به تهیه‌کنندگی علی اسدزاده با اختلاف‌هایی که بر سر نحوه پخش با فیلیمو داشت به سمت نماوا آمد. 

اسدزاده درباره انتخاب پلتفرم نماوا در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: ما در ۲سال گذشته در سکوت و بدون واکنش به حواشی منتشر شده تلاش کردیم روی حفظ کیفیت تمرکز داشته باشیم اما این بار با نزدیک شدن به زمان پخش و تکرار ایجاد شائبه در افکار عمومی، به منظور احترام برای تمام مردم عزیز لازم دانستم یک بار برای همیشه توضیحات زیر را درباره پروژه قورباغه اعلام کنم؛ پلتفرم نماوا سرمایه‌گذار سریال قورباغه و من تهیه‌کننده آن هستم. با اعلام گذشت حدود ۲ سال ازعدم فعالیت دفتر پخش تصویرگستر پاسارگاد تاکید می‌کنم که این سریال ارتباط مالی و معنوی با هیچ شخص حقیقی و حقوقی و همچنین تصویرگستر پاسادگاد ندارد. لیست تمام اسناد و مدارک مالی سریال قورباغه موجود و در صورت درخواست مراجع رسمی آماده ارائه است. 

تهیه‌کننده سریال قورباغه همچنین تصریح کرد: «تمامی مجوزهای قانونی پخش سریال قورباغه از مدت‌ها پیش دریافت شده و با توجه به توضیحات ارائه شده و مدارک مالی موجود، حق اعتراض به نشر اکاذیب برای سریال قورباغه محفوظ است.» 

پس از پیوستن قورباغه به نماوا، سریال گیسو دومین سریالی بود که با این پلتفرم به صورت اختصاصی قرارداد بست. 

هومن کبیری  (تهیه‌کننده سریال «گیسو») ساخته منوچهر هادی، درباره اخباری مبنی بر قرارداد این سریال با یکی از پلتفرم‌های پخش فیلم به ایلنا گفته بود: ما با شرکت نماوا در بهمن یا اسفند ۹۷ مذاکراتی داشتیم که منتهی به قرارداد شده بود. حدود یک سال و نیم این قرارداد ادامه داشت و در این مدت نماوا وجوهی را پرداخت کرده بود. در واقع نسبت به پروژه «گیسو» حق آب و گل داشت. تیر ماه امسال این قرارداد را فسخ کردیم. شرایط اقتصادی نسبت به بهمن ۹۷ تفاوت داشت و ترجیح دادیم با هم کار نکنیم. برای همین با تفاهم طرفین قرار شد مبلغی که تا آن تاریخ پرداخت کردند به آن‌ها مرجوع شده و قرارداد لغو شود، اما بعد از حدود سه ماه و بعد از اینکه پلتفرم‌ها از هم جدا شدند، نماوا مجدد پیشنهادی به ما داد که دوباره مذاکره کردیم و چون یک سال و نیم پای این پروژه بودند و دوست داشتند که آن را پخش کنند، قراردادی را در آبان امسال منعقد کردیم تا پخش «گیسو» به نماوا برسد. این قرارداد هم به این معنی نبود که با فیلیمو مشکلی داشتیم. شرایط کار را سنجیدیم و ترجیح من این بود که با مدیران نماوا کار کنیم و این اتفاق افتاد. 

وی با اشاره به اینکه عقد قرارداد با یک پلتفرم به ضرر آن‌ها نیست، گفت: مخاطب اسم پلتفرم برایش مهم نیست و بیشتر دنبال محتوا است. وقتی یک مجموعه‌ای قابلیت لازم را چه از لحاظ کستینگ و چه از لحاظ کیفیت برای جذب مخاطب داشته باشد؛ مخاطب هم پلتفرمش را عوض می‌کند. مثل این می‌ماند که وقتی سریالی پخش می‌شود دنبالش کنیم و فرقی ندارد شبکه یک باشد یا شبکه دو. حق اشتراک پلتفرم‌ها هم وقتی ببیند محتوای مورد علاقه‌اش را پیدا کرده، پرداخت می‌کند، حالا فرقی ندارد فیلیمو یا نماوا. مهم این است در مدتی که سریال مورد علاقه‌اش از یکی از این دو پلتفرم پخش می‌شود اشتراک آنجا را بگیرد. بنابراین ما هیچ مخاطبی را از دست نمی‌دهیم. 

پلتفرم فیلیمو نیز که این روزها به غیر از سریال «آقازاده» سریال «دیرین دیرین» و رئالیتی شوهای «شب‌های مافیا» و «شام ایرانی» را در حال پخش دارد تصمیم گرفته است پس از پایان پخش سریال «آقازاده» مجموعه «ملکه گدایان» ساخته حسین سهیلی‌زاده را پخش کند. این پلتفرم همچنین سریال «خوب، بد، جلف» را قرار است به صورت اختصاصی پخش کند که هنوز زمان پخش آن مشخص نیست. 

رقابت بین این دو پلتفرم باعث شده است مخاطبان نسبت به انتخاب محتوای آن‌ها با چالش‌هایی روبرو شوند. چالش‌هایی که اثرات مثبت و منفی آن را باید در آینده مشاهده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز