خبرگزاری کار ایران

نخبگان، فعالان و حافظان قرآن جامعه‌القرآن در آمل تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۵۸

نخبگان، فعالان و حافظان قرآن جامعه‌القرآن آمل با هماهنگی اداره اوقاف و امورخیریه و موسسه جامعه‌القرآن در دانشکده علوم قرآنی این شهرستان تجلیل شدند.

نخبگان، فعالان و حافظان قرآن جامعه‌القرآن آمل با هماهنگی اداره اوقاف و امورخیریه و موسسه جامعه‌القرآن در دانشکده علوم قرآنی این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در آمل، مدیرکل سازمان اوقاف و امورخیریه مازندران شامگاه سه‌شنبه در این همایش با اشاره به عنوان سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری براساس واقعیت‌ها و حقایق بیان کرد و گفت: معظم له هر سالی که با یک عنوان مطرح می‌کنند براساس واقعیت‌ها بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه امسال عنوان سال طبق دو موضوع استراتژیک که برای کشور سرنوشت‌ساز است، از سوی ایشان بیان شده، یادآور شد: اقتصادوفرهنگ دو موضوع مکمل یکدیگر هستند اما به لحاظ اولویت فرهنگ در جایگاه بالایی قرار دارد.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی و دینی و شالوده و ذات انقلاب فرهنگ است، ابراز داشت: در جامعه اسلامی فرهنگ بدون قرآن معنی و مفهومی ندارد و امروزه جایگاه و عظمت کشور ما در دنیا طبق مکتب قرآنی و به برکت آن قرار گرفته است.

علیزاده با اعلام اینکه دشمنان اسلام براین مکتب ما آگاهی کامل یافته‌اند، اذعان داشت: براساس همین آنها با اجرای فتنه‌های گسترده سعی در براندازی مکتب اسلامی و قرآنی ما دارند و مهمترین این فتنه‌ها اجرای جنگ نرم و بی‌هویت کردن جوانان ما را در دستور کار قرار دادند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۸هزار کانال ماهواره‌ای با اجرای برنامه‌های متنوع مبتذل برای ریشه‌کنی فرهنگ ما راه‌اندازی کردند، افزود: از این تعداد شبکه‌ها حدود ۲هزار شبکه تلویزیونی آن نقطه اشتراک‌شان هجوم به مبانی دینی، قرآنی و اهل بیت است.

وی بیان داشت: بیش از ۲۵۰کانال در حوزه کودک و نوجوان متضاد با دین و اهل بیت و قرآن، ۳۸۰کانال برای موسیقی و آواز و ۱۲۰شبکه فارسی زبان به طور شبانه‌روز در حال پخش است که برگرفته از نقشه دشمنان اسلام برای براندازی اعتقادات و باورها و هویت ما راه‌اندازی شده است.

علیزاده مهمترین مقابله با این روش و فتنه‌های دشمنان اسلام را ترویج وحفظ آموزش قرآنی بیانکرد و گفت: در این عرصه یکی از راه‌ها گسترش فعالیت و موسسات قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در نظام اسلامی است و باید به حمایت و احترام قهرمانان قرآن پرداخت.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل در ادامه این همایش از همدلی و تعامل این سازمان را با موسسات قرآنی در این شهرستان بیان و عنوان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به قرآن باید برنامه‌ریزی دقیقی در امر حفظ قرآن صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول علیخانی با اشاره به تاکیدات معظم‌له بر ترغیل نوجوانان، کودکان و جوانان به قرآن بیان داشت: در این امر طبق گفته مقام معظم رهبری بایدبچه‌هارابهحفظقرآنفرابخوانیم، جایزهبدهیم، امتیازبدهیم.

وی با اعلام اینکه طی سه سال اخیر این سازمان طرح بزرگ حفظ قرآن را در دستور کار قرار داده است، اذعان داشت: اوقاف آمادگی خود را برای حمایت از حافظان قرآن، موسسات قرآنی و مربیان را در تکایا، حسینیه‌ها، مساجد اعلام می‌کند.

یادآوری می‌شود: در پایان همایش به فعالان، حافظان جامعه القران با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز