خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

مسابقات بین‌المللی قرآن نقش اول را در صدور فرهنگ انقلاب اسلامی دارد

کد خبر : ۱۶۸۴۹۲

خوشبختانه به برکت مسابقات قرآن کریم آثار گرایش مردم به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در کشور روبه گسترش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه یکی از زیر ساخت‌های ارتقای اندیشه الهی تقویت فعالیت در گستره قرآن است تصریح کرد: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به موضوع قرآن به عنوان زیر ساخت‌های فرهنگی توجه کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا؛ نایب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نهم با اشاره به اینکه مسابقات در گسترش فرهنگ قرآنی از جمله روخوانی، تجوید، فهم و تدبر قرآنی بسیار حائز اهمیت است افزود: خوشبختانه به برکت مسابقات قرآن کریم آثار گرایش مردم به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در کشور روبه گسترش است.

وی ادامه داد: هر چه در فضای آموزشی از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی و حتی کودکستان‌ها به سمت و سوی قرآن پیش برویم و ارتباط خود را با این کتاب آسمانی بیشتر ‌کنیم، ساختار شخصیت جوانان و نوجوانان توحیدی‌تر شده و شاهد رشد انسان‌های عالم با بصیرت و مومن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد در مراکز تصمیم گیری در عرصه قرآن با حرکت‌های نو و نقشه راه از پیش تعیین شده عمل کنیم افزود: در این راستا در مسیر گسترش فرهنگ اسلام ناب ضرورت دارد به مسائل قرآنی در شاخه‌های مختلف توجه شود.
وی ادامه داد: قرآن با فطرت انسان‌ها تماس دارد و دارای جاذبه‌های بالایی است و باید در فضای فرهنگی و گستره جمهوری اسلامی به مباحثقرآنی توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن خوانان در کشور کم بودند افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، قاریان برجسته و مفسران بزرگ بسیاری تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به پرسش و پاسخ ملک فهد از طباطبایی حافظ نوجوان ایرانی خاطر نشان کرد: پاسخ‌های که این حافظ نوجوان به وی داد باعثتحسین و شگفتی علمای وهابی و غیر وهابی شد.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی ما امروز پرچمدار برنامه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف هستیم گفت: برپایی مسابقات بین‌المللی قرآنی آثار بین‌المللی زیادی دارد و نشان می‌دهد انقلاب اسلامی ما مبتنی بر ارزش‌های قرآنی و فرهنگ و آموزه‌های قرآنی است.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی تنها کشوری هستیم که فراوان از فرهنگ قرآن سخن می‌گوییم و مصوبات قرآنی بسیاری برای احیای قرآن تصویب می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور قاریان از سراسر جهان اسلام در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: در سایه قرآن کریم دیپلماسی فرهنگی ما هم افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: ما مبلغ قرآن در سطح بین‌المللی هستیم و مسابقات بین‌المللی قرآن نقش اول را در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی و ایرانی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه یکی از زیر ساخت‌های ارتقای اندیشه الهی تقویت فعالیت در گستره قرآن است تصریح کرد: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به موضوع قرآن به عنوان زیر ساخت‌های فرهنگی توجه کرده‌ایم و تلاش داشته‌ایم ضمن تقویت این عرصه حمایت‌های مادی و معنوی لازم را نیز به عمل آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز