خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس خبر داد:

مقدمات انتخاب رنگ سال فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۴۳

۲ سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بین‌المللی تهران به طور کامل به عرضه محصولات اختصاص دارد و حدود ۲۰۰ غرفه در این بخش خواهیم داشت که تاکنون نزدیک به ۱۸۰ غرفه جانمایی شده‌اند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر شامل ۹ بخش است که در بخش بین‌الملل ۲۰ کشور شرکت می‌کنند و از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه می‌توان به انتخاب طراح برگزیده سال اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، حمید قبادی در نشست رسانه‌ای چهارمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: چهارمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حمایت دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف اعم از تشکل‌های صنفی، دانشگاه‌ها، مؤسسات هنری، مؤسسات تک منظوره مد و لباس، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، صنعتگران، تعدادی از وزارتخانه‌ها، اتحادیه‌های سراسری پوشاک و سایر دست‌اندرکاران از ۱۱ تا ۱۶ اسفند در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

او افزود: در این دوره تغییرات قابل توجهی را شاهد خواهیم بود اما هدف اصلی این است که بخش قابل توجهی از اقداماتی که در طی سال‌های گذشته انجام شده است در این دوره برای مردم قابل رؤیت باشد و به نوعی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اولین مجموعه باشیم که دستاوردهای تولید‌کنندگان ایران را در یک مجموعه عظیم به نمایش می‌گذاریم.

قبادی خاطر نشان کرد: برای برگزاری جشنواره امسال حدود ۷ سالن پیش‌بینی شده است که این سالن‌ها شامل بخش‌های متعددی می‌باشد.

وی اظهار داشت: چهارمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر شامل ۹ بخش مسابقه، علمی - دانشگاهی، فرهنگی - هنری، بین‌الملل، مؤسسات تک منظوره مد و لباس، سازمان‌ها و نهادها، استان‌ها و اقوام و عرضه محصولات یا فروش محصولات است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: یکی دیگر از مهمترین اهداف این جشنواره اجرای قانون ساماندهی مد و لباس در جهت ارائه نمونه‌های متناسب با فاکتورها و شاخص‌های ایرانی - اسلامی مبتنی بر حمایت از تولیدات داخلی و توجه به صنعت پوشاک است.

قبادی اظهار داشت: ارائه پوشش منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی، کاربردی شدن آثار منتخب دوره‌های گذشته، ارتقاء سطح کیفی پوشش از منظر زیبایی و هنری و ایجاد انسجام در بین عوامل و دست‌اندرکاران حوزه مد و لباس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری بخش مسابقه طراحی پارچه برای اولین بار در این جشنواره گفت: در سال‌های گذشته بخش مسابقه به صورت یک مرحله‌‌ای برگزار می‌شد اما در سال جاری آثار ارسال شده برای مسابقه در ۳ مرحله داوری می‌شود به گونه‌‌ای که ابتدا طرح اثر به دبیرخانه رسیده و در صورت پذیرفته شدن در این مرحله در مرحله دوم عکس اثر را داوران دریافت می‌کنند و در صورت پذیرفته شدن در این مرحله نیز در نهایت اصل اثر به دبیرخانه ارسال می‌شود که تاکنون ۱۰۰ اثر در بخش مسابقه شرکت داشتند.

او افزود: به درخواست بسیاری از هنرمندان بخش غیررقابتی را نیز برگزار می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم که ۱۰۰ اثر نیز در بخش غیررقابتی به نمایش دربیایند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: حضور استان‌ها و اقوام از دیگر بخش‌های جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است که تاکنون حضور ۲۱ استان در این جشنواره قطعی شده است.

او خاطر نشان کرد: در این بخش تأکید بر پوشش‌های سنتی و اصیل ایرانی خواهیم داشت و نشست‌های تخصصی را نیز در جهت استفاده از لباس اقوام و تبادل تجربیات برگزار خواهیم کرد چرا که تنوع رنگی که هم اکنون در محصولات استانی و اقوام شاهد هستیم در مقایسه با بسیاری از کشورها از زیبایی، پوشیدگی و آراستگی بالایی برخوردار هستند اما متأسفانه این آثار کمتر کاربردی شده‌اند.

قبادی افزود: بخش صنعت یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره است که آن را می‌توان به عنوان یک حلقه رابط میان صنعتگران و فعالان حوزه مد و لباس دانست. در این بخش از نخ تا ملحقات لباس و مواد اولیه مد و لباس به نمایش درخواهد آمد و تلاش شده صنعتگران در ۳۰ غرفه خدمات خود را عرضه کنند.

وی ادامه داد: بخش بعدی بخش علمی و دانشگاهی خواهد بود که خوشبختانه در طول سال نیز این بخش ارتباط مستمری را با کارگروه ساماندهی مد و لباس دارد و به صورت میانگین هر ماه یک جلسه را برگزار می‌کند و در سال ۹۴ تلاش داریم دایره این همکاری را با رشته‌های میان‌بخشی مانند روانشناسی رنگ نیز گسترش دهیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در خصوص حضور دانشگاه‌ها در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: ۷۴ دانشگاه برای حضور در جشواره ثبت‌نام کرده‌اند و می‌توان گفت به جز ۲ دانشگاه تمام دانشگاه‌های حوزه مد و لباس در این جشنواره حضور خواهند داشت.

قبادی گفت: همچنین ۳۸ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در جشنواره شرکت می‌کنند و در بخش مسابقه لباس دانشجویی نیز حدود ۲۴۰ اثر به دست ما رسیده است.

او تصریح کرد: ۱۰۰ مقاله در بخش مقالات و در بخش پایان‌نامه‌ها نیز ۲۰۰ پایان‌نامه در مقاطع مختلف به دست ما رسیده است که امسال پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد نیز به این مجموعه اضافه شده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: در بخش ارزشیابی‌ کتاب‌های حوزه مد و لباس ۴۲ اثر موضوعی به دبیرخانه ارسال شده است و در بخش طرح اولی‌ها حدود ۶۵۰ اثر به دبیرخانه واصل شده است.

قبادی اظهار داشت: بخش فرهنگی و هنری حدود ۳۵ غرفه را شامل می‌شود که مجلات، نشریات، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و برخی خبرگزاری‌ها که در حوزه مد و لباس به صورت اختصاصی فعالیت می‌کنند در این بخش شرکت می‌کنند.

وی گفت: مؤسسات هنری تک منظوره نیز یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره است که امسال از میان ۱۸۰ مؤسسه‌ای که در حال دریافت مجوز هستند ۵۰ مؤسسه که مجوز خود را دریافت کرده‌اند در جشنواره حضور خواهند داشت چرا که این مؤسسات مسیر مدسازی کشور را دنبال می‌کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در خصوص حضور سایر کشورها در این جشنواره گفت: در بخش بین‌ا‌لملل پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۵ کشور شرکت داشته باشند که تاکنون حضور کشورهایی مانند ایتالیا، آذربایجان، افغانستان، عراق، استرالیا، ترکیه، هندوستان و برزیل قطعی شده است و به دنبال این هستیم تا حضور ۱۵ کشور را در این نمایشگاه داشته باشیم.

قبادی تصریح کرد: ما در بخش بین‌الملل به دنبال فروش و معرفی برندها نیستیم و به دنبال تبادل تجربیات و ایجاد هم‌افزایی هستیم.

وی در خصوص بخش فروش نمایشگاه گفت: ۲ سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بین‌المللی تهران به طور کامل به عرضه محصولات اختصاص دارد و حدود ۲۰۰ غرفه در این بخش خواهیم داشت که تاکنون نزدیک به ۱۸۰ غرفه جانمایی شده‌اند.

قبادی گفت: در این بخش علاوه بر لباس بانوان و بخش عفاف و حجاب بخش لباس مردان و عرضه‌های کیف و کفش را نیز خواهیم داشت. همچنین تولید‌کنندگانی که برای تولید محصولات خود از الیاف طبیعی استفاده می‌کنند نیز در فضای بسیار مناسبی محصولات خود را ارائه می‌کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد: در بخش نمایش تلاش داریم این بخش یکی از زیباترین بخش‌ها باشد و یک سالن اختصاصی برای این منظور در حال طراحی است که دارای یک سازه کاملا حرفه‌ای و هوشمند به صورت یک شهرک کوچکی در فضای ۲ هزار متری طراحی شده است که اگر مشکلی پیش نیاید و به موقع این سالن به ما تحویل داده شود یکی از بهترین‌ بخش‌های جشنواره خواهد بود.

قبادی در مورد نحوه بازدید از بخش نمایش گفت: علاقمندان برای بازدید از این بخش باید با تهیه بلیت به آنجا مراجعه کنند و عواید فروش بلیت نیز به امور خیریه اختصاص خواهد داشت.

وی افزود: ما امسال بخش طراحی پارچه و کیف و کفش را نیز اضافه کردیم ضمن اینکه برگزیدگان بخش طراحی یک روز طراحی زنده در جشنواره را خواهند داشت که از میان برگزیدگان طراح سال را انتخاب خواهیم کرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در خصوص قیمت محصولات ارائه شده در جشنواره مد و لباس گفت: ما در جشنواره مد و لباس فجر به دنبال فروشگاه بهاره و عرضه محصولات ارزان‌قیمت نیستیم بلکه فاکتور اول طراحی و کیفیت مناسب است بنابراین تصمیم گرفته شده است که تمام لباس‌ها با کار کارشناسی قیمت‌گذاری شود.

قبادی اظهار کرد: با همکاری اتحادیه سراسری پوشاک سال آینده نمایشگاه دائمی آثار برگزیده مد و لباس بهره‌برداری می‌شود که مدیریت این مجموعه با اتحادیه سراسری پوشاک مد و لباس است که امیدوار هستیم این موضوع گام مؤثری در جهت کاربردی کردن آثار منتخب در جشنواره‌ها باشد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در مورد انتخاب رنگ سال گفت: معرفی رنگ یک فرآیند است و ایده‌آل ما این است که بتوانیم به این موضوع دست پیدا کنیم اما عوامل متعددی در آن دخالت دارد و در سال ۹۴ تلاش می‌کنیم مقدمات این موضوع را فراهم کنیم.

قبادی همچنین با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه با روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته‌ایم که از جمله آنها شب شعر فاطمی، مسابقه موضوعی ایام فاطمیه خواهد بود به گونه‌ای که بتوانیم حال و هوای نمایشگاه را در آن روزها کاملا با این ایام تطبیق دهیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز