خبرگزاری کار ایران

دعوت از هنرمندان برای انداختن عکس سلفی با کودکان کار

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۶۷

با مراسم «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» پوریا پورسرخ، الهه رضایی، سارا منجزی، اصغر نعیمی و علیرضا بابایی حضور و همراهی داشتند.

جمعی از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی با حضور در مراسم «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» ضمن حمایت خود از کودکان کار خواهان رسیدگی‌های اصولی مسئولان و جامعه به این معضل اجتماعی شدند.

به گزارش ایلنا؛ با مراسم «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» چهره‌هایی همچون بهاره رهنما، پوریا پورسرخ، الهه رضایی، سارا منجزی، اصغر نعیمی کارگردان و علیرضا بابایی حضور و همراهی داشتند.

الهه رضایی مجری سابق تلویزیون درباره حضورش در این برنامه گفت: باید کودکان کار رابرای جامعه تعریف کنیم این کودکان دقیقا مصداق همین شعار «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» در میان ما هستند اما چشمانمان آن‌ها را نمی‌بیند. کودکان زیر ۱۸ سال که در خیابان کار و زندگی می‌کنند، بی‌سرپرست هستند و یا امکان بازگشت به خانواده را ندارند. کودکان خیابانی و یا کودکان کار محسوب می‌شوند.

وی افزود: قدم اول در این است که به فکر خانواده دار کردن این کودکان باشیم برای اجرای این مهم باید فرهنگ سازی در مرحله اول اتفاق بیافتد. رسانه‌ها اقدام کنند و فرهنگ فرزندخواندگی و سرپرستی کودکان را رواج دهند. در مرحله دوم باید بودجه لازم در اختیار مراکز مربوطه برای تجهیز مراکز و جمع آوری کودکان از سطح شهر قرار بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما برای کاهش کودکان خیابانی، باید از خیابانی شدن کودکان جلوگیری کنیم چون این کودکان در خیابان منبع سوء استفاده بزرگسالان خاطی هستند تبهکاران این کودکان را طعمه‌های خود می‌کنند برای رسیدن به اهداف پلید خود و در این روند امکان آلوده شدن و جذب شدن این کودکان به جریان‌های بزهکاری به وجود خواهد آمد.

وی در پایان گفت: اگر به معضل کودکان کار در جامعه پرداخته نشود هم اقتصاد جامعه آسیب جدی خواهد دید و هم زمینه‌ای برای توسعه و رشد آسیب‌های اجتماعی شهر فراهم خواهد شد.

پوریا پورسرخ از چهره‌های جوان سینمایی کشور درباره برنامه‌های نظیر «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» و ضرورت حمایت اصولی مسئولان از کودکان کار گفت: ساماندهی کودکان کار یکی از اولویت‌هایی است مسئولان هر ارگانی باید بر آن تمرکز کنند دارد و با توجه به حساسیت موضوع باید برای ساماندهی کودکان کار انجام شود. امروزه می‌بینیم در همه جای دنیا هنرمندان و اصولا چهره‌های شاخص و مشهور برای انجام کارهای نیک و پسندیده از هم سبقت می‌گیرند. وقتی هنرمندی در کارهای خیر و حمایت از کودکان کار دست به اقدامی می‌زند بسیار می‌تواند روی ذهن‌های مردم تاثیرگذار باشد. این تاثیرگذاری تا حدی است که امروزه می‌بینیم در همه جای دنیا هنرمندان و اصولا چهره‌های شاخص و مشهور برای انجام کارهای نیک و پسندیده از هم سبقت می‌گیرند.. بنابراین حضور یک چهره فرهنگی و هنری می‌تواند تاثیر عمیقی روی فکر و عقیده مخاطبان گذاشته و حتی به بچه‌های کار روحیه تازه‌ای را ببخشد.

سارا منجزی بازیگرسریال‌های پایتخت و کلاه پهلوی درباره وظیفه اجتماعی هنرمندان و دیگر چهرهای فرهنگی گفت درباره شعار «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» گفت: حمایت از کودکان کار وظیفه‏‌ای است انسانی – اجتماعی که بر عهده‌‏ی یکایک افراد، سازمان‏‌ها و نهادهاست. بی‌‏تردید بدون توجه کافی به حقوق کودکان و سرمایه‏‌گذاری و برنامه‌‏ریزی در امر آموزش، بهداشت و ارتقای سطح زندگی آنان امیدی برای دستیابی به دنیایی بهتر وجود ندارد. من امروز به حمایت از این کودکان اعلام آما دگی می‌کنم و از دوستان و همکاران خودم هم دعوت می‌کنم تا در این راه همراه شوند.

این هنرمندان با انداختن دستبند «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» با کودکان کار عکس سلفی گرفتند و از سایر چهره‌های سینمایی و تلویزیونی هم دعوت کردند، برای حمایت از کودکان کار و توجه بیشتر مسئولان جامعه برای حل این معضل اجتماعی با کودکان کار عکس سلفی بیاندازند و دستبندی با مضمون «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» را به دست ببندند. ضرورت برخورد اصولی با آسیب اجتماعی کودکان کار یکی از مواردی بود که مورد تایید و تاکید همه چهره‌های سینمایی و تلویزیونی حاضر در مراسم «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» قرار گرفت.

در این مراسم تعدادی از فعالان مردم نهاد و رسانه‌ای فعال در حوزه کودکان کار نیز حضور داشتند و با همراهی چهره‌های سینمایی و تلویزیونی و با کیک و چایی از کودکان کار پذیرایی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز