خبرگزاری کار ایران

جنتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

غیبت نماینده سوریه در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۵۸

براساس تصمیم گذشته سازمان همکاری اسلامی عضویت سوریه در این سازمان به حالت تعلیق درآمده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر سوریه به کشورهای عضو سازمان بپیوندد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که در دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی که به میزبانی ایران برگزار شد؛ ۲۲ وزیر کشور اسلامی حضور داشتند؛ گفت: به احتمال قوی اعزام عمره‌گذاران به عربستان سعودی از فردا آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی؛ امروز(۱۲ آذر) در حاشیه دهمین اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص علت حضور نداشتن نماینده سوریه در این اجلاس گفت: براساس تصمیم گذشته سازمان همکاری اسلامی عضویت سوریه در این سازمان به حالت تعلیق در آمده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر سوریه به کشورهای عضو سازمان بپیوندد.

وی با بیان این مطلب که ما به عنوان میزبان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ملزم به رعایت تصمیمات اخذ شده این سازمان هستیم افزود: هر کشوری که میزبان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است باید رویه و به تصمیمات قبل سازمان احترام بگذارد جمهوری اسلامی ایران نیز نمی‌تواند خارج از این تصمیمات و به صورت تکی عمل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری به حضور دوباره سوریه به عنوان یکی از کشورهای مهم اسلامی در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی افزود: ما امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور حضور فعال و گسترده این کشور را در بین خودمان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که رابطه ما با عربستان حسنه است افزود: ممکن است در برخی از مسائل منطقه‌ای اختلافاتی بین ایران و عربستان وجود داشته باشد اما این به معنای آن نیست که در روابط دوجانبه و حساس منطقه‌ای باهم تعامل نداشته باشیم که حضور وزیر عربستان در این اجلاس گویای این مطلب است.

وزیر ارشاد با اشاره به همکاری عربستان با ایران در زمینه ایجاد تسهیلات برای حجاج گفت: برخلاف سالهای گذشته که تا پایان صفر عمره گذاران ایرانی اجازه سفر به عربستان را نداشتند اما در سال جاری اعزام حجاج و عمره گذاران به عربستان از فردا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شب گذشته نیز عربستان همکاری خوبی را با ایران در مراسم حج داشت و ما امیدواریم در سایر زمینه‌ها نیز بین دو کشور همسایه روابط حسنه ایجاد شود. و همه کشورهای اسلامی با همکاری میان خود بتوانند از حداکثر ظرفیت‌هایشان در راه اسلام استفاده کنند.

جنتی درخصوص نتایج این اجلاس با توجه به موقعیت حساس منطقه گفت: قطع نا‌مه‌هایی که توسط کار‌شناسان در دو روز گذشته به تصویب رسیده ست و امروز با حضور وزرای کشورهای اسلامی مطرح خواهد شد بسیاری ازراهکاریهای مقابله با مسائل منطقه را در بر دارد.

وی اجراشدن قطعنامه‌ها را مهم‌تر از تصویب آن‌ها دانست و ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی در گذشته نیز قطعنامه‌های بسیاری را تصویب کرده است که متاسفانه در عمل ناکام مانده است تلاش ما این است که ایران که در طول دو سال آینده ریاست برگزاری این اجلاس را برعهده دارد؛ بتواند قطعنامه‌ها را عملیاتی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که رئیس آینده این اجلاس امروز مشخص خواهد شد افزود: شخص رئیس مسئول پیگیری و عملیاتی شدن مصوبات خواهد بود. و هر اندازه که دبیرخانه سازمان همکاری‌های اسلامی بتواند برخورد فعالانه‌تری داشته باشد به اجرای مصوبات نزدیک‌تر خواهیم شد.

جنتی با بیان این مطلب که در دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی ۲۲ وزیر حضور داشتند گفت: این به معنا ی جایگاه مهم ایران در منطقه است که برخلاف سالهای گذشته اکثر وزرای کشورهای اسلامی در اجلاسی که در ایران برگزار شد حضور یافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز