خبرگزاری کار ایران

سه داستان جدید از فرهاد کشوری در راه کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۵۹۴

مثل کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای آسیایی ما هم می‌توانیم نگرانی ممیزی و مجوز را از سر نویسنده کم کنیم.

فرهاد کشوری (نویسنده) با سه رمان جدید به بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید.

به گفته‌ی او؛ داستان «دست‌نوشته‌ها» که ماجرای قتل یک نویسنده را روایت می‌کند احتمالا تا قبل از عید و اواخر اسفندماه توسط نشر نیماژ به بازار کتاب وارد می‌شود.

این نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره‌ی داستان «دست‌نوشته‌ها» گفت: شاید به دلیل وقوع یک قتل در ابتدای این داستان بتوان به نوعی آن را در ژانر رمان‌های پلیسی دسته‌بندی کرد اما باوجود حضور یک معما در داستان بازهم رنگ‌وبوی پلیسی و جنایی زیادی از داستان حس نمی‌شود و اساس و موضوع به مباحث دیگری ربط پیدا می‌کند.

کشوری همچنین دو کتاب «صدای سروش» و «کشتی طوفان‌زده» را در انتظار انتشار دارد که به ترتیب توسط انتشارات روزنه و چشمه منتشر می‌شوند.

«صدای سروش» که احتمالا اوایل سال آینده و قبل از نمایشگاه بین‌الملل کتاب تهران روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد، داستان مستر جیکاک جاسوس انگلیسی است که در دوران ملی شدن صنعت نفت به سرزمین بختیاری‌ها رفت و برنامه داشت تا علیه مصدق اقداماتی را صورت دهد.

داستان «کشتی طوفان‌زده» هم تجربه‌های زندگی خود نویسنده از کار در جزیره‌ی خارک و همزیسیتی با افراد مختلف در یک خوابگاه است.

کشوری درباره‌ی «کشتی طوفان‌زده» بیان کرد: بخشی از این کتاب جدا از روند و سیر داستانی سعی دارد به نوعی تاریخچه‌ی خارک را بیان کند.

او در پایان ضمن اشاره به بهبودی که در روند دریافت مجوز و اعمال مجوز احساس کرده‌؛ گفت: کتاب «کشتی طوفان‌زده» با 8مورد اصلاحی، «دست‌نوشته‌ها» با تنها 2مورد و «صدای سروش» هم بدون هیچ ممیزی مجوز چاپ را دریافت کردند. این روند بهبود شرایط در امر صدور مجوز را نشان می‌دهد، به خصوص که بازه‌ی زمانی بررسی و پاسخ هم کوتاهتر شده است و برخلاف کارهای قبلی‌ام که در 8-9 سال گذشته با تاخیر زیادی زیر چاپ می‌رفتند، این سه‌ داستان در بازه‌ی زمانی معقولی مجوز گرفتند. با تمام این تفاسیر اما نهایت اصلی که یک نویسنده تصور می‌کند چاپ و انتشار کتاب بدون نیاز به دریافت مجوز است، مثل کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای آسیایی ما هم می‌توانیم نگرانی ممیزی و مجوز را از سر نویسنده کم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز