خبرگزاری کار ایران

نهمینه میلانی در حاشیه طرح کاهش اختیارات سازمان سینمایی:

امیدوارم تحرکات اخیر جنبه سیاسی نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۱۴

تلاش برای اتخاذ چنین تصمیمات عجولانه‌ای درمورد سینما منجر به بی‌اعتمادی بیشتر مردم شده و راه را برای نفوذ هرچه بیشتر کانال‌های ماهواره‌ای باز خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی آتش بس ۲ تلاش برای اتخاذ برخی تصمیمات درباره پروانه نمایش آثار سینمایی را کارشناسی شده ندانست و اظهار امیدواری کرد این فعالیت‌ها سیاسی نباشد.

تهمینه میلانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره شائبه احتمال مطرح شدن طرحی در مجلس برای سلب حق صدور پروانه نمایش از وزارت ارشاد و تبعات احتمالی این طرح برای سینمای ایران گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی که این روزها در جامعه می‌بینیم ناشی از عملکرد عجولانه و کارشناسی نشده بعضی از افراد است.

وی یادآور شد: درمورد سینما گویا عده‌ای نمی‌دانند سینما تنها فیلم نیست بلکه سینما خانواده‌ای بزرگ است که از سینمادار و کارمند سینما تا عوامل فیلم‌ها و مردمی که برای دیدن فیلم بلیت می‌خرند، جزو این خانواده به هم پیوسته هستند و اگر این مساله کارشناسی نشده عملی شود، بی‌شک لطمات اقتصادی و فرهنگی به جامعه و بدنه سینما سینمای کشور می‌زند.

کارگردان «دو زن» با ذکر مثالی گفت: مثلا امروز می‌گویند مردم به پیام‌های صرفه‌جویی در مصرف آب توجهی نمی‌کنند اما به نظر من، دلیل این است که مردم اعتماد خود را به این پیامها از دست داده‌اند، چون هرگز مردم جدی گرفته نشدند و شهروند حقیقی تربیت نشدند.

میلانی افزود: اگر حقوق شهروندی مردم محترم شمرده می‌شد و آنها در اداره شهر مشارکت می‌کردند، امروز چنین مسائلی پیش نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: به عقیده من، تلاش برای اتخاذ چنین تصمیمات عجولانه‌ای درمورد سینما منجر به بی‌اعتمادی بیشتر مردم شده و راه را برای نفوذ هرچه بیشتر کانال‌های ماهواره‌ای باز خواهد کرد.

میلانی در پایان تصریح کرد: امیدوارم این تحرکات جنبه سیاسی نداشته باشد و اشخاصی که چنین طرح پیشنهادی را ارائه داده‌اند، متوجه عملکرد غیرکارشناسانه خود باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز