خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس خبرداد:

آغاز ثبت نام مقطع کاردانی از فردا 27 مرداد / برگزاری استارت ویکند فالوده شیرازی و دسرهای سنتی

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۳۴

رییس دانشگاه علمی کاربردی فارس گفت: تا پایان سال بیش از ۱۰ رویداد استارت ویکند برای جذب و معرفی داریم؛ یکی از آنها رویداد استارت آپ ویکند فالوده شیرازی و دسرهای سنتی است که اواسط مهر با همکاری مرکز فراسان و هتل بزرگ شیراز انجام می شود.

به گزارش ایلنا، حبیب دانش منش در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۲ مرکز جامع علمی کاربردی در سطح استان و در حوزه های مختلف ابراز کرد: از سال گذشته طرح سطح بندی مراکز در ۴ سطح مختلف  در نظر گرفته شد که بسته به امتیاز مراکز در حوزه های مختلف بود. 

دانش منش افزود: سال ۹۷ در کل کشور هیچ مرکزی در سطح ۱ نداشتیم و امسال استان فارس در سطح بندی ارتقا داشت و درحالی که سال قبل هیچ مرکزی در فارس در سطح ۲نبود اما امسال ۸ مرکز فارس در سطح 2،  ۱۳ مرکز در سطح ۳ و یک مرکز هم در سطح ۴ قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی فارس عنوان کرد: سطح بندی در حوزه آموزشی‘ پژوهشی و فرهنگی است که امسال ۵ درصد درآمد دانشگاه ها در حوزه فرهنگی هزینه می شود

دانش منش با بیان اینکه سیاست اصلی دانشگاه کیفی سازی خدمات آموزشی است، خاطرنشان کرد: اساس کار دانشگاه براساس دانشگاه کارآفرین ونسل سوم با ایجاد مهارت  افراد در ایجاد شغل و کارآفرینی بوده است.

وی با اشاره به اقدام دانشگاه جامع در تاسیس مراکز نوآوری بیان کرد: ۱۰ مرکز نوآوری در استان داریم و از نظر تعداد دومین استان در کشور هستیم.

دانش منش اضافه کرد: مراکز نوآوری در رشته های هتلداری و گردشگری، ماشین سازی، پتروشیمی، لاستیک و صنابع وابسته، محصولات گلخانه ای، صنعت بیمه، علوم قرآنی و حدیث و صنعت آب ؛ جز اواین مراکز است و همچنین در حوزه صنایع مخابراتی هم مرکز دارد و بیش از این  هم مرکز خوشه صنایع نوآوری فعال بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: دانشگاه بیشتر در حوزه مهارت علمی آموزشی در استان فارس در ۳۶۶ رشته و محل مختلف آموزش مهارتی دانش آموزی دارد. 

دانش منش خاطرنشان کرد: برای اولین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی مجتمع نوآوری وکارآفرینی تاسیس کرده ایم که فاز شتاب دهنده آن ایجاد شد و ۱۷ طرح و ایده در فراخوان اولیه ارسال شد که ۶ طرح شایسته استقرار و میزکار و فضای اشتراکی رایگان قرار گرفتند.

به گفته وی، دانشجویان برای این 6 نوآوری ۳ ماه آموزش های لازم می بینند و بعد از آن مدل تجاری برای کار دارند و همچنین برای هر تیم سرمایه گذار پیدا می کنیم که درحال حاضر در هفته دوم از سه ماه  آموزشی هستند.

حذف برخی از مراکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی

رییس دانشگاه علمی کاربردی فارس همچنین  با اشاره به حذف برخی مراکز دولتی علمی کاربردی تصریح کرد: برای دانشجویان و فارغ التحصلیان مراکزی که حذف می شوند، مراکز معین درنظر گرفتیم که مرکز هلال احمر، مرکزخبر، مرکز فرهنگ و ارشاد و فرمانداری فیروز آباد تا شهریورماه حذف می شود.

به گفته دانش منش، حذف این  مراکز  دلیلی بر محدود شدن دانشگاه نیست بلکه ۸ مرکز جدید تاسیس می شوند و هدف قرارگرفتن در مسیر اصلی است

وی با اشاره به فعالیت بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس افزود: چند مرکز برای جذب دانشجو  بین المللی داشتیم که مرکز لاستیک دنا مجوز لازم برای جذب دانشجویان خارجی و بین المللی دارد.

دانش منش یادآور شد: همچنین پیگیر راه اندازی مرکز بین المللی مشترک در سطح فارس هستیم که اقدامات اولیه صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی فارس در خصوص ثبت نام های دوره  جدید در دانشگاه علمی کاربردی گفت: در ۳۶۶ کد رشته محل مختلف در مهر ۹۸  در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور از طریق سازمان سنجش دانشجو می پذیریم که ثبت نام مقطع کاردانی از فردا 27 مرداد و کارشناسی از ۲ شهریور آغاز می شود و تا نیمه شهریور ادامه دارد .

دانش  منش همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۵ رشته گرایش جدید در ۲۲ مرکز از راه اندازی شده از تدوین 2 رشته  جدید طراحی و استقرار محیط های کسب وکار در مقطع کارشناسی و تکتیک های فروش در مقطع کاردانی توسط خانه کارگر خبرداد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز