خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

75 درصد مشکلات تولید ناشی از تصمیمات نادرست سیاست گذار است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۹۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: تاثیر تحریم ها در مشکلات بخش تولید کمتر از مسایل داخلی است به طوری که 75 درصد مشکلات تولید ما در اقتصاد کشور، ناشی از تصمیمات نادرست سیاستگذار است.

به گزارش ایلنا جمال رازقی سه‌شنبه در نخستین جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید در دور نهم اتاق بازرگانی فارس که با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان در محل این اتاق برگزار شد، بیان کرد: در هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی فارس 15 کمیسیون مصوب شده است که طی فراخوانی از تمام اعضای اتاق برای عضویت در هر یک از کمیسیون ها دعوت کردیم که شاهد استقبال فعالان اقتصادی برای عضویت در کمیسیون‌های اتاق بودیم.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات بخش صنعت و اهمیت تولید در اقتصاد کشور و نام گذاری سال به نام رونق تولید، بنابراین ایجاد این کمیسیون در استان بسیار ضروری بود که شاهد استقبال خوب فعالان اقتصادی استان در عضویت در این کمیسیون هستیم.

رازقی با بیان اینکه تولید پاشنه آشیل اقتصاد کشور است اظهار داشت: در حال حاضر هماهنگی خوبی برای پیگیری و رفع مشکلات بخش تولید و فعالان صنعتی استان در بین مقامات استانی و نمایندگان استان در مجلس در حمایت از تولید کنندگان به ویژه در بخش صنعت در استان وجود دارد که بسیار امیدبخش است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد:به‌رغم وجود مشکلات در بخش اقتصاد کشور، بخش خصوصی استان برای بخش تولید، رشد وزنی صادرات و تعداد صادرکنندگان امسال هدفگذاری افزایش 30 درصدی را در نظر گرفته است که امیدواریم با کمک مسئولان استانی و ملی بتوانیم موانع بر سر راه تولید، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان را تا حد ممکن برداریم.

وی با اشاره به صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض در حوزه اقتصاد کشور افزود: بخشنامه های متناقض در حوزه اقتصاد کشور تولید کننده و سرمایه گذار ما را هدف قرار گرفته و این روند نشان دهنده نبود مسیر مشخص در این بخش و سیاست گذاری های نادرست است.

رازقی ادامه داد: در حال حاضر ابزارهایی از جمله ستاد تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌و گو برای رفع موردی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی وجود دارد اما تاکید ما بر ایجاد جلسه‌ای با حضور نمایندگان سران قوا به دبیری اتاق بازرگانی در استان تشکیل شود تا بتوانیم تصمیم گیری های کلان و مناسب در حوزه اقتصاد استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز