خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

شیخ اجل فرزانه‌ای خردمند است

کد خبر : ۱۶۱۲۸۷

سعدی نه‌تنها شاعر و نویسنده‌ای توانا و کم‌نظیر است بلکه اندیشمند و استادی است که توانسته تمام اطلاعات وسیع و عمیق خود در ابعاد مختلف را در قالب بیان مواضع و نوشتن حکایات و سرودن قصائد و غزلیات متعدد و زیبا، گنجانده و بیان کند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: وجود بوستانی زیبا و خوش آب و رنگ و حضور روح سعدی، این قطعه از زمین را شرف دیگری بخشیده است و به همین دلیل به باور رهبر معظم انقلاب، تجلیل از سعدی تجلیل از شعر و نثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مسعود سلطانی‌فر شامگاه یکشنبه ۳۱ فروردین در هجدهمین بزرگداشت یادروز سعدی در شیراز، شیخ اجل را فرزانه‌ای خردمند دانست که در علوم دینی و اجتماعی، حکمت و اخلاقیات و عرفان، متبحر و صاحب‌نظر بوده است.

وی افزود: سعدی نه‌تنها شاعر و نویسنده‌ای توانا و کم‌نظیر است بلکه اندیشمند و استادی است که توانسته تمام اطلاعات وسیع و عمیق خود در ابعاد مختلف را در قالب بیان مواضع و نوشتن حکایات و سرودن قصائد و غزلیات متعدد و زیبا، گنجانده و بیان کند.

سلطانی‌فر، ‌ سود جستن سعدی از تمام داشته‌ها و دانسته‌ها در اشعار و آثارش را یک هنر بی‌بدیع دانست و تاکید کرد: گلستان زیبا‌ترین اثر منثور فارسی در زمینهٔ اخلاق و مسائل اجتماعی و تصویرگر دنیای واقعیت‌ها و بیان کننده چهرهٔ اخلاقی و عاطفی انسان‌ها، ‌ آنچنان که هستند و نه آنچنان که باید باشند، ‌ است.

سلطانی‌فربا تصریح اینکه اوج هنرمندی سعدی در غزلیات او متجلی است، گفت: شیوایی و فصاحت کم‌نظیر غزل‌های سعدی حاکی از درد آگاهی و سوز و گدازش در عشق است، عشقی که هم جنبهٔ مجازی را شامل می‌شود و هم جنبه معنوی دارد و به همه کائنات و آفریدگان اظهار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و مرکز سعدی‌شناسی در کنار آرامگاه شیخ اندکی از دین خود را به آن شاعر بزرگ و مردم شیراز ادا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز