خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی فارس خبرداد:

کاهش شاخص‌های جرم و تخلف در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۱۲

در سرجمع تصادف‌ها، شاهد کاهش ۳۳ درصدی در تعداد کل تصادف‌ها و ۳۷ درصدی در تصادف‌های فوتی، ۹ درصدی در تصادفات جرحی و ۶۷ درصدی در تصادفات خسارتی بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۲ تا روز ۱۵ فروردین جاری، براساس آمار و مستندات موجود شاهد کاهش حوادثترافیکی، مجروحان، فوتی‌ها و همچنین کاهش بیشتر جرایم از جمله سرقت در سطح فارس بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سردار سیروس سجادیان پیش از ظهر یکشنبه ۱۷ فروردین در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد پلیس در حوزه‌های مختلف و در دو طرح جداگانه نیروی انتظامی در حوزه راهنمایی و رانندگی و امنیت گفت: در سرجمع تصادف‌ها، شاهد کاهش ۳۳ درصدی در تعداد کل تصادف‌ها و ۳۷ درصدی در تصادف‌های فوتی، ۹ درصدی در تصادفات جرحی و ۶۷ درصدی در تصادفات خسارتی بوده‌ایم.

وی با مقایسه آمار تعداد مجروحان حوادثرانندگی در نوروز سال ۹۲ با مدت مشابه در سال جدی از کاهش ۱۶ درصدی این آمار در سال ۹۳ خبرداد و افزود: تعداد مجروحان حاصل از تصادفات در نوروز۹۲ یک هزار و ۴۱۲ نفر و در نوروز امسال یک هزار و ۱۸۹ نفر بوده است.

کاهش ۴۶ درصدی تعداد فوتی‌های ناشی از حوادثرانندگی در فارس خبر دیگری بود که سجادیان به عنوان آمارمثبت دیگری در حوزه حمل و نقل از آن خبرداد و افزود: درتصادفات نوروز۹۲ شاهد فوت ۱۴۳ نفربوده‌ایم که این آمار و تا تاریخ ۱۵ فروردین به ۷۷ کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی نزاع و۳۶درصدی تیراندازی در ایام تعطیلات در فارس از دیگر آمارهای حاکی از کاهش شاخص‌های جرم و تخلف در استان فارس بود که سردار سجادیان ازآن خبر داد و افزود: در سرجمع سرقت‌ها از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری، در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد کاهش را شاهد هستیم و در این ارتباط کاهش ۴ درصدی سرقت منزل، ۵ درصدی سرقت خودرو، ۴۰ درصدی سرقت موتور و ۱۲ درصدی سرقت داخل خودرو و همچنین کاهش ۴۴ درصدی سرقت وسایل و قطعات اتومبیل ثبت شده است.

رییس پلیس استان فارس در عین حال به افزایش ۱۴۰درصدی کیف‌قاپی و جیب‌بری و افزایش ۷۰درصدی سرقت احشام در ایام نوروز در فارس نیز اشاره کرد و افزود: سرقت و زورگیری در ایام نوروز ۴۳ درصد و ک سرقت و زورگیری به عنف ۲۲ درصدکاهش داشته است.

وی از تست ۳۹۷ نفر از رانندگان در خصوص استفاده از مشروبات الکلی و ۷۰۰ نفر در خصوص استعمال مواد مخدر در این ایام در فارس خبرداد و گفت: از افراد تست شده در مورد استفاده از مشروبات الکلی، ۲۱ نفر مثبت و در میان افراد تست شده در موضوع اعتیاد ۱۰۵ نفر مثبت بودند که این افراد ضمن توقیف خودرو‌ها و معرفی به دستگاه قضایی، برای ۶ ماه گواهینامه‌هایشان توقیف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز