خبرگزاری کار ایران

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز خبرداد؛

رصد و پایش طرح های عمران روستاهای بخش مرکزی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۰۹

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی این شهرستان با حضور رییس واعضای شورای بخش مرکزی شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن ابراهیمی در این نشست خواستار مساعدت هرچه بیشتر شوراهای بخش مرکزی شهرستان شیراز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درجهت حل مشکلات اهالی روستا‌ها شد و گفت: بنیاد مسکن از فرصت‌های پیش رو برای ارتقای فعالیت‌های عمران روستایی در این شهرستان تاکید کرد.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن در همه مناطق روستایی این شهرستان حضور فعال دارد، افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تامین مسکن نیازمندان و پیشبرد طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی بهره گیری می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز با ارائه گزارشی از طرح‌های عمران روستایی اظهار داشت: از جمله وظایف و کارکردهای بنیاد مسکن، در سالهای گذشته تلاش برای تامین مسکن مددجویان و محرومان، تسهیل‌گری در اعطای وام‌های کم بهره و تسهیلات رایگان، تلاش برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بهسازی و توسعه وعابر به ویژه در روستاهای محروم و کم برخوردار، بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله و حوادث و ایجاد فضایی مناسب برای افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها با کاهش مهاجرت‌های ناخواسته بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: به عبارت دیگر بنیاد مسکن در این سال‌ها تلاش مضاعفی در راستای مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین‌نیازمندیهای مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم‌آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری‌مردم و دستگاه‌های مختلف داشته است.

به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نگاهی به روند توسعه روستاها در این سال‌ها بیان‌گر آن است که بنیاد مسکن با تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحدهای مسکونی‌ارزان قیمت و اجرای آن‌ها به طور مستقیم یا با مشارکت مردم باهمکاری و هماهنگی دستگاههای ذیربط در روستا و شهر توانسته است شرایط رابرای افزایش رفاه و زندگی سالم در روستاها ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز