خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس با تاکید بر برگزاری مردمی جشن‌های دهه فجر:

ادای سهم شهدا و انقلاب اسلامی وظیفه همیشگی مردم و مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۷۸

در برگزاری مراسم و مناسبت‌ها باید مسئولان به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود که پیام عاشورایی انقلاب اسلامی به تمامی نسل‌ها انتقال داده شود و بتوانیم از این راه بر شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و میهن عزیزمان غلبه کنیم.

استاندار فارس ضمن تاکید بر حماسه‌سازی مردمی در مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی بر ادای همیشگی سهم شهدا و انقلاب اسلامی به عنوان وظیفه همیشگی مردم و مسئولان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمد احمدی صبح امروز چهارشنبه چهارم دی ماه در بازدید سرزده از فرمانداری شهرستان شیراز ضمن شرکت در جلسه هماهنگی کمیته‌های اجرایی دهه فجر شهرستان شیراز اظهار داشت: در برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌ها باید مسئولان به‌گونه‌ای برنامه ریزی کنند که پیام عاشورایی انقلاب اسلامی به تمامی نسل‌ها انتقال داده شود و بتوانیم از این راه بر شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و میهن عزیزمان غلبه کنیم.

احمدی ضمن اشاره به قرابت معنای انقلاب اسلامی و قیام امام حسین(ع) عنوان کرد: ریشه و بنیان انقلاب برگرفته از نهضت عاشورا و بر مبنای حقیقت طلبی، تلاش برای احیای دین خدا و زنده نگهداشتن اسلام شکل گرفته است و بر همین اساس قلب حقیقت طلب تمامی انسان‌ها آماده پذیرش پیام آن در سراسر دنیا هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس توجه ویژه به قیام عاشورا و فلسفه آن را موجب اثر گذاری ویژه در در کالبد جامعه دانست و اظهار کرد: تاکید بر ترویج و توسعه شور حسینی و فرهنگ عاشورایی از اهمیت خاصی برای ارتقاء روحیه نسل‌های آینده این سرزمین برخوردار است، چرا که جوانانی که در آینده‌ای نه چندان دور پرچم داران مدیریت کشور خواهد بود با تکیه بر همین فرهنگ و تربیت اسلامی است که می‌توانند این انقلاب را در ادامه راه عاشورا به پیش ببرند.

وی به فراز و نشیب‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در طول حیات ۳۵ ساله خود اشاره و عنوان کرد: در گذر عمر پر برکت انقلاب اسلامی طوفان‌های متعددی در صدد برانداختن این درخت نوپا بود، اما مقاومت، ایثار، شهادت طلبی، همت و تلاش مردم و جوانان این مملکت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به درخت تنومندی تبدیل کرد که امروز در عرصه جهانی ابرقدرت‌های دنیا در مقابل آن سر خم می‌کنند.

رییس شورای برنامه ریزی استان فارس ادامه داد: تنومندی و سرافرازی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل توسل آن به قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی است بنابراین در راه حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام باید به این موضوع توجه داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: امسال در ۳۵ سالگی انقلاب اسلامی وظیفه داریم در کنار مردم و با شکوه‌ترین جشن‌های مردمی حضور به هم رسانیم و نام و یاد امام خمینی(ره) را برای همیشه زنده نگه داریم و مراسماتی مردمی‌تر و متفاوت از سال‌های گذشته را در شهر شیراز و استان برگزار کنیم.

احمدی همچنین خطاب به بخشداران عنوان کرد: باید دامنه برگزاری جشن‌های دهه فجر به دور افتاده‌ترین روستا‌ها نیز کشانده شود و روحیه انقلابی مردم و نسل‌های جوان در قالب همین مراسمات ارتقا یفاته و تقویت شود.

وی بیان کرد: باید در دهه فجر امسال از ظرفیت مدارس، مساجد، گروه‌های مردمی و بویژه قشر جوان جهت ترویج و اشاعه فرهنگ انقلاب و ارائه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در روستا‌ها و بخش‌ها استفاده شود تا بتوانیم سهم خود را به شهدا و انقلاب اسلامی ادا کنیم.

همچنین در این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز نیزبا تاکید بر برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسمات دهه فجر انقلاب اسلامی، به ارائه گزارشاتی در این زمینه پرداخت.

محمد رضا تدین گفت: جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشن‌ها دهه فجر، ۲۴ کمیته تخصصی با حضور ادارات و ارگان‌ها مختلف کار خود را در سطح شهرستان شروع کرده‌اند و در بهمن ماه شاهد نتیجه بخشی تلاش این کمیته‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: تقارن برنامه‌های دهه فجر با هفته وحدت فرصت مناسبی خواهد بود تا علاوه بر برگزاری جشن‌های آیینی برنامه‌های با کیفیت فراوانی را در شهرستان به اجرا در بیاوریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، برنامه‌های دهه فجر متناسب با روزهای نام گذاری شده برگزار می‌شود و امیدواریم امسال شاهد تحول عمیق در تنوع و کیفیت برگزاری این مراسمات باشیم.

تدین با اشاره به ترویج فرهنگ انقلابی مردم ایران به دیگر کشور‌ها بیان کرد: اینکه پیام انقلاب اسلامی ایران به گوش دیگر ملت‌ها رسیده و توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است جای خوشحالی دارد، چراکه امروز دنیا می‌داند پیام انقلاب ما، پیام نو و مبتنی بر ارزش‌های معنوی و اخلاقی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نشانه تحقق وعده‌های الهی عنوان کرد و گفت: اگر ملتی صبر و استقامت داشته باشد وعده پیروزی خداوند محقق می‌شود. و بر همین اساس است که در جشن‌ها، سوگواری‌ها، مراسمات و راهپیمایی‌ها، یکپارچکی، اتخاد، همکاری و همیاری‌های مردم باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

تدین همچنین حضور پررنگ تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها را در برگزاری مراسمات مردمی دهه فجر مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار حضور ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها نباید مردمی بودن، مشارکت و حضور جدی مردم فراموش شود چراکه این انقلاب مردمی است و مردم سهم به سزایی در به ثمر نشستن و حفظ آن دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز