خبرگزاری کار ایران

همکاری تهران و پکن در صنعت مبلمان

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۱۸۵

رییس شورای انجمن های مبلمان آسیا ( کافا ) گفت: امروز کشور چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده مبلمان و دکوراسیون جهان معرفی شده است که 40 درصد نیاز داخلی خود را تامین و مابقی را وارد می کند. چین همچنین سهم 30 درصدی از صادرات جهانی مبلمان دارد.

به گزارش ایلنا، ژو چانگلین گفت: ایران در سال های گذشته با تحریم های زیادی روبرو شد، اما اکنون در شرایط جدید بین المللی این فرصت را برای ارتقای تولیدات خود با بهره گیری از فناوری های روز یافته است .

به گفته وی، شورای انجمن های مبلمان آسیا با 20 عضو، یکی از سیاست های خود را ارتقای سطح اطلاعات اعضا قرار داده است و در این زمینه برنامه های مختلفی را اجرا می کند.

چانگلین اضافه کرد: شورای یاد شده، در واقع برای بهبود عملکرد کشورهای عضو پیشنهادهای لازم را در زمینه تازه های صنعت مبلمان و دکوراسیون ارایه می دهد و این اعضا هستند که باید توصیه ها را اجرا کنند.

وی با بیان این که تهران و پکن زمینه مناسب همکاری در صنعت مبلمان دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است و صنعت مبلمان و دکوراسیون آینده ای رو به رشد در این کشور دارد.

رییس شورای انجمن های مبلمان آسیا ( کافا ) خاطرنشان کرد: پیشنهادهای شورای مزبور جنبه الزامی ندارد و اعضا بنابرشرایط و امکانات خود، توصیه ها را اجرا می کنند.

چانگلین افزود، کشور متبوعش با بازاریابی انجام شده، امروز تولیدات مبلمان و دکوراسیون خود را به بازارهای اروپایی صادر می کند و ارزش صادرات خود را به 50 میلیارد دلار رسانده، درحالی که میزان وارداتش از این بخش به 20 میلیارد دلار می رسد.

گفتنی است؛ جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته میزبان بیستمین اجلاس سالانه شورای انجمن های مبلمان کشورهای آسیا ( کافا ) بود. در این اجلاس رییس و دبیرکل این شورا به همراه 20 کشور جهان که 14 کشور از قاره آسیا بودند، حضور داشتند و ایران (شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته) از سال 2014 عضو کافا شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز