خبرگزاری کار ایران

با حضور نعمت زاده:

5 تفاهم نامه همکاری مشترک بین ایران و عمان امضا شد

درپایان شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و عمان 5 تفاهم نامه همکاری مشترک در بخش های استاندارد، بیمه، سرمایه گذاری و توسعه صادرات و ورزش توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران و وزیر صنعت و تجارت عمان امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ،محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضا یاد داشت تفاهم همکاری مشترک بین دو کشور با اشاره به سوابق تاریخی همکاری های ایران و سلطنت عمان و لزوم تقویت روابط دو جانبه گفت: توسعه زیرساخت ها برای گسترش ارتباطات و حمل و نقل دریایی و هوایی ضروری است . 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت برقراری و توسعه روابط بانکی و بیمه ای برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی اظهار داشت : سرمایه گذاری دربخش های لجستیکی بندر چابهار و بندر عباس می تواند چشم انداز مثبتی از همکاری های متقابل در پی داشته باشد.                                                     

وی علاقمندی ایران را برای برقراری روابط در زمینه های علمی و فناوری بیان نمود و گفت : در بخش فناوری های نوین، نانوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و انرژی و معادن زمینه های مناسبی برای همکاری متقابل بین دو کشور وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم تدوین و تهیه  نقشه 5 ساله همکاری های اقتصادی بین 2 کشورافزود: این نقشه راه باید هر چه سریعترو تا 6 ماه آینده تدوین و به تصویب طرفین برسد.

در این نشست هم چنین وزیر صنعت و تجارت عمان نیز ضمن ابراز خرسندی از وجود دو خط پرواز و سه خط کشتیرانی میان دو کشور خواستارایجاد دفتری در ایران برای تسهیل در روابط بانکی شد .

مسعود بن علی السنیدی ازعلاقه مندی این کشور برای سرمایه گذاری در بندر عباس خبر داد و افزود: در بخش های گردشگری، خدمات فنی و مهندسی نیز زمینه مناسبی برای توسعه همکاری ها و استفاده از توان بخش خصوصی وجود دارد.

وی به برقراری روابط بانکی بین بانک سهای عمان و ایران اشاره و تصریح کرد: در بخش بیمه نیز باید روابط را تقویت کنیم تا سرمایه گذاران و تجار با آرامش خاطری بیشتری فعالیت کنند.

 

کد خبر : ۴۱۴۷۴۳