خبرگزاری کار ایران

خسروتاج:

انتخاب عادلانه بر اساس ضوابط و شاخص‌ها صادرکنندگان را دلگرم می‌کند

قائم‌مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری هر ساله بر اساس آئین‌نامه مصوب دولت صورت گرفته، اظهار داشت: انتخاب براساس ضوابط و شاخص‌های تعیین شده صادرکنندگان را دلگرم می‌کند و باعث نوآوری و توسعه روزافزون صادرات غیرنفتی می‌شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در نخستین نشست کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی امسال که در تالار اصفهان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فلسفه برگزاری این روز که در واقع روز صادرکنندگان ایرانی است، فرصتی برای دولتمردان برای تشویق و اعلام حمایت و قدردانی از فعالان و زحمتکشان عرصه اقتصادی ایران در حوزه صادرات غیرنفتی است.

وی با بیان اینکه رئیس دولت تدبیر و امید و سایر مقامات اقتصادی ایران، حامی صادرات غیرنفتی هستند، افزود: در روز ملی صادرات، تلاش می‌کنیم، صادرکنندگان نمونه و فعال کشور را به جامعه اقتصادی ایران معرفی کنیم چرا که در راه اعتلای اقتصاد ایران اسلامی گام برمی‌دارند.

خسروتاج با بیان اینکه در انتخاب صادرکنندگان نمونه کشور باید مراقب بود تا داوری‌ها و قضاوت‌ها بر مبنای ضوابط و شاخص‌های تعیین شده صورت گیرد، افزود: در صورت انتخاب درست و شایسته می‌توان گفت که به کشور خدمت کرده‌ایم چرا که ضمن تشویق و دلگرم کردن زحمتکشان این حوزه، انگیزه لازم برای نوآوری و شنیدن اقدامات مؤثرتر از سوی صادرکنندگان را فراهم کرده‌ایم.

قائم‌مقام وزیر صنعت نقش دبیرخانه و کارشناسان ذیربط در سازمان توسعه تجارت برای القاء این هدف را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: از تمامی اعضای کارگروه خواسته شده تا با دقت، عملکرد شرکت‌های صادراتی کشور را که در این مسابقه اقتصادی شرکت کرده‌اند، مورد بازنگری قرار دهند تا حقی از هیچ فرد حقیقی یا حقوقی ضایع نشود و برترین‌ها انتخاب و معرفی شوند.

در این جلسه نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، اتاق بازرگانی ایران و روسای اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی خشکبار، گیاهان دارویی، سیمان، شوینده، آرایشی و بهداشت و محصولات دامی و خوراکی حضور داشتند.

در ادامه این جلسه مستندات پرونده‌های متقاضیان بر اساس شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه، در گروه‌های کالایی خشکبار(پسته)، گیاهان دارویی، زعفران، محصولات دامی و خوراکی، سیمان و شوینده بررسی شد.

جلسات کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه تا زمان نهایی شدن فهرست صادرکنندگان نمونه و ممتاز سال 95 ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در مراسم روز ملی صادرات که امسال بیستمین دوره آن با حضور مقامات عالیرتبه کشور برگزار می‌شود، صادرکنندگان نمونه ملی و ممتاز کشور معرفی و تجلیل خواهند شد.

کد خبر : ۴۰۸۸۶۹