خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو :

تولید ریل در ذوب آهن ، کمک اساسی به اقتصادملی و صنایع معدنی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدروگفت :ریل جزو نیازهای اصلی کشور بزرگ ایران است و راه آهن یکی از بهترین روش ها برای کاهش قیمت های حمل و نقل می باشد . ضمن اینکه صنایع معدنی به طور اساسی وابسته به ریل و راه آهن هستند . با این وجود ریل تا کنون وارداتی بود.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا از ذوب آهن اصفهان ؛« مهدی کرباسیان »  با بیان این مطلب ، افزود : تولید ریل در ذوب آهن که با ظرفیت و کیفیت بالا انجام می شود می تواند به اقتصاد ملی و صنایع معدنی کمک اساسی کند و پیشاپیش تولید این محصول مهم را تبریک می گوییم .

کرباسیان تصریح کرد : سیاست کلان کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری و خط مشی دولت این است که وقتی کالایی با کیفیت در داخل کشور تولید می شود ، هرگز اجازه واردات داده نشود و در مورد ریل نیز این سیاست در حال اجراست .

بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه  در خصوص تولید ریل را  اقدامی جهت قطع وابستگی کشور و قابل تقدیر دانست و گفت :  ریل مورد نیاز کشور است و تولید آن کاربزرگی بود که در ذوب آهن انجام شد .

وی افزود : تولید ریل هم نیاز داخل را تامین می کند و موجب توسعه حمل و نقل ریلی می شود و هم امکان صادرات آن به کشورهای منطقه وجود دارد . در فرآورده ها و محصولات فولادی کشور ، جای ریل خالی بود که با تولید آن ، این خلا هم پر می شود .

    

 

کد خبر : ۳۹۷۸۵۲