خبرگزاری کار ایران

سوئد به دنبال افزایش سرمایه گذاری در ایران است

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۳۰۸

مدیرعامل و عضو هئیت مدیره شرکت اسکانیا سوئد گفت: کشور ایران دارای ظرفیت های مهم اقتصادی است و شرکت اسکانیا همگام با سایر شرکت های معتبر تجاری جهان، برای افزایش سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی می کند.

به گزارش ایلنا، هنریک هنریکسون روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت عقاب افشان سمنان تولیدکننده اتوبوس اسکانیا در ایران افزود: شرکت اسکانیا در بیش از 100 کشور دنیا محصولات خود را عرضه می کند، اما ایران از توانایی ویژه ای در صنعت اتوبوس برخورداراست.

وی اظهارداشت: حمایت از تولید اتوبوس در داخل ایران و افزایش سرمایه گذاری، از اهداف اساسی شرکت اسکانیای سوئد است که با توانمندی شرکت عقاب افشان سمنان، روند همکاری 2 طرفه اسکانیای سوئد و ایران در حال افزایش است.

هنریکسون ادامه داد: اسکانیا از تولید کنندگان شناخته شده در ساخت اتوبوس های مسافری در جهان است و با برنامه ریزی های انجام شده و افزایش همکاری میان شرکت های مهم خودرو سازی ایران، می توان تا پایان سال 95 شاهد صادرات اتوبوس های شرکت عقاب افشان سمنان به کشورهای اروپایی و آسیای غربی بود.

وی اضافه کرد: تحریم های اقتصادی در چند سال گذشته سبب کاهش ارتباط کارخانه های مهم خودروسازی ایران با شرکت های تجاری برتر جهان شده بود، اما در زمان حاضر با هموار شدن مسیر اقتصادی و تجاری ایران با جهان، متوجه خواهیم شد که ایران تا چند سال دیگر، یکی از قطب های مهم اقتصادی در آسیا تبدیل خواهد شد.

هنریکسون از تولید اتوبوس های گاز سوز تا پایان سال 95 در ایران خبر داد و گفت: این اتوبوس ها در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها بسیار کاربرد دارند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های کلان در بعد از برجام و با همکاری شرکت عقاب افشان سمنان تا پایان سال 95 این اتوبوس ها در کشور ایران تولید و ارایه خواهند شد.

مدیرعامل و عضو هئیت مدیره شرمت اسکانیا سوئد یادآور شد: در چند سال آینده در صدد تامین قطعات مینی بوس های اسکانیا از شرکت های خودروسازی ایران هستیم و با توجه به مرغوبیت کالاهای ایران، می توان شاهد صادرات گسترده این محصولات در سطح جهان باشیم.

سالانه بیش از 700 دستگاه اتوبوس بین شهری و درون شهری در شرکت عقاب افشان سمنان تولید می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز