خبرگزاری کار ایران

مگاپارس، نامزد دریافت جایزه روز جهانی انرژی

در ساخت مگا پارس به دلیل تحریم‌ها حتی برای خرید آسانسور، مشکل داشتیم و این پروژه با مشکلات بسیار زیاد ساخته شد. با توجه به شرایط دشواری که داشتیم اخذ جایزه جهانی پروژه سبز یک دستاورد بزرگ برای کشور در شرایط تحریم است.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس در یک نشست خبری با اشاره به این که پروژه مگا پارس به عنوان یک پروژه اداری، اجتماعی و فرهنگی مطرح است، اظهار داشت: کاربری های این پروژه در تصمیم گیری با سهامداران در راستای کاربری‌های اداری، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی تعیین شده است و با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و به حداقل رساندن مصرف انرژی، معیارها و استانداردهای لازم با این هدف در این پروژه لحاظ شده است .

حسن موسوی افزود: از یک و نیم سال پیش اخذ مدرک لید برای این پروژه پیگیری شده و توسط تیم ارزیاب اروپایی بررسی شاخص ها برای دریافت این گواهینامه بررسی شده است .

وی خاطرنشان کرد: جایزه نوبل انرژی در 5 رشته تخصصی با نمادهای آب ،آتش ،هوا ،خاک و توسعه اجتماعی تعریف شده و به پروژه هایی تعلق می گیرد که در بهره برداری از منابع طبیعی دارای ویژگی‌های خاص بوده و در واقع دوستدار طبیعت و محیط زیست باشند .

وی عنوان کرد: بنیاد جهانی انرژی 10 هزار پروژه را معرفی کرده که به اذعان نیومن مدیر این بنیاد مگاپارس از ویژگی های منحصر به فرد برخوردار است .

موسوی با بیان اینکه پروژه مگاپارس کاندید دریافت جایزه‌ای است که کارشناسان آنرا نوبل طبیعت می‌نامند، خاطر نشان کرد: در  29 دی ماه سال جاری در محل برج میلاد تهران، مراسم اختتامیه جایزه جهانی انرژی برگزار می شود که رویدادی بین‌المللی، فرهنگی و محیط زیستی در دوران پساتحریم است .

وی به حضور دکتر ظریف ،چیت چیان وزیر نیرو و خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در این مراسم اشاره کرد و افزود: پروژه مگاپارس در هر 5 رشته نامزد دریافت جایزه ازبنیاد جهانی انرژی است .

موسوی ادامه داد: از میان 10 هزار پروژه معرفی شده در نهایت 15 پروژه در 5 طبقه‌بندی آب، آتش، خاک، هوا و توسعه اجتماعی انتخاب خواهند شد که مگاپارس در تمامی این 5 شاخص نامزد دریافت جایزه است.

موسوی به حضور پروژه هایی از کشورهای دانمارک ،چین، انگلستان، نیجریه و سوئیس اشاره کرد و افزود: از ابتدای ساخت 650 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بود که با 180 میلیارد تومان دیگر کار بهره برداری از آن نهایی خواهد شد .

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری الگوی ساخت پروژه های ساختمانی با رعایت کمترین میزان مصرف انرژی در کشور از مهم‌ترین اهدافی است که در ساخت پروژه مگاپارس پیگیری شده است.

مدیر عامل شرکت آریا عمران پارس در انتها تاکید کرد: در ساخت مگا پارس به دلیل تحریم‌ها حتی برای خرید آسانسور، مشکل داشتیم و این پروژه با مشکلات بسیار زیاد ساخته شد. با توجه به شرایط دشواری که داشتیم اخذ جایزه جهانی پروژه سبز  یک دستاورد بزرگ برای کشور در شرایط تحریم است.
 

کد خبر : ۳۳۸۵۸۴