خبرگزاری کار ایران

۵۰ درصد درآمد ارزش افزوده سیگار به دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد

کد خبر : ۲۰۰۳۸۷

۶۰ درصد از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده اضافه شده بر نوشابه های گازدار به وزارت بهداشت و ۴۰ درصد آن به وزارت ورزش و جوانان جهت مصرف در محل تعیین شده اختصاص یافته است.

۵۰ درصد درآمد ارزش افزوده سیگار به دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا، معاون سازمان امور مالیاتی همچنین افزود: ۶۰ درصد از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده اضافه شده بر نوشابه‌های گازدار به وزارت بهداشت و ۴۰ درصد آن به وزارت ورزش اختصاص یافته است.

علیرضا طاری بخش، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح روند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در ایران، از اختصاص یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه سال جاری نیز سخن گفت.

وی در ادامه، مالیات بر کالاهای آسیب رسان از جمله مالیات بر ارزش افزوده نوشابه های گازدار، آلاینده های محیط زیست و سیگار و سهم هریک از موارد یاد شده را در درآمدهای مالیاتی کشور تشریح نمود و افزود: علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده با نرخ عمومی، به هریک از این کالاها درصدی اضافه شده که درآمد حاصل از آن به بخش های خاص اختصاص داده می شود.

طاری بخش تصریح کرد: ۶۰ درصد از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده اضافه شده بر نوشابه های گازدار به وزارت بهداشت و ۴۰ درصد آن به وزارت ورزش و جوانان جهت مصرف در محل تعیین شده اختصاص یافته است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اظهار داشت: ۵۰ درصد از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده اضافه شده بر سیگار به وزارت آموزش و پرورش و ۵۰ درصد دیگر به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: احتمال افزایش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای آسیب رسان در لایحه بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده بمنظور بازدارندگی مضرات این نوع کالاهای آسیب رسان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز