خبرگزاری کار ایران

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد:

توقف قانون مطرح نیست

کد خبر : ۱۸۴۷۶۹

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران روز گذشته در جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران از اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم خبر داده بود که با واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رو به‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز در واکنش به سخنان مسعود خوانساری رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

۱ - قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاصل همفکری ۴ ساله جمع کثیری از کارشناسان دستگاه های اجرایی کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قضات و اساتید صاحب نام دانشگاهی و مشارکت همه این افراد در مراحل مختلف تدوین و تصویب قانون است.

۲ - لازم به توضیح است لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۳/۱۰ / ۹۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در تاریخ ۱۹/۱۱ / ۱۳۹۲ توسط ریاست محترم جمهور به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است و در حال حاضر کاملاً مجری است.

۳ - با توجه به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص معدودی از مواد این قانون، پس از برگزاری جلسات متعدد بررسی این موارد در رده های مختلف دولت، سرانجام موارد ابهامی در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و با تصویب اعضای این کمیسیون مقرر شد تا نظرات مطروحه به معاونت محترم حقوقی رئیس جمهور منعکس تا پس از بررسی کارشناسی نسبت به این موارد، اتخاذ تصمیم گردد.

۴ - تا کنون هیچگونه بحثی در خصوص توقف کلی اجرای قانون در ارکان دولت مطرح نبوده و صرفاً در خصوص نحوه شفاف‌سازی و رفع موارد ابهامی اظهارنظرهایی صورت پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز