خبرگزاری کار ایران

برگزاری نهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان

کد خبر : ۱۸۳۰۵۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از برگزاری نهمین نمایشگاه اختصاصی کشورمان با محوریت این استان در ترکمنستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، یحیی نیکدل افزود: با پیگیری های رئیس اتاق بازرگانی ورئیس اداره توسعه صادرات و تجارت الکترونیکی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صدور مجوز نهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان دراسفندماه سال جاری اخذ شد.

نیکدل گفت: کشور ترکمنستان از جمله کشورهای در حال توسعه است که قابلیت ها و فرصت های بسیار برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به روابط تجاری استان با کشور ترکمنستان و همچنین وجود مشترکات فرهنگی و قومی و زبانی بین مردم کشور ترکمنستان و اقوام ترکمن استان خراسان شمالی برگزاری این نمایشگاه ها می تواند کمک بسیار موثری به تجار ایرانی در زمینه صدور تولیدات و خدمات فنی و مهندسی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به حضور خوب تجار و بازرگانان کشور در ترکمنستان و همچنین صادرات کالاهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب، کالاهای ایرانی را نسبت به بسیاری از رقبا در بازار کشور ترکمنستان را مناسب دانست و افزود: باید از این مزیت بهره کافی را برده و حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکمنستان را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: سعی مجموعه اتاق بازرگانی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی و شرکت مجری برگزار کننده بر این است تا روند رو به رشد حضور ایرانیان در نمایشگاه اخصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد - ترکمنستان را توسعه دهیم.

نیکدل در ادامه گفت: در این نمایشگاه شرکت ها و واحد های تولیدی و صادرات گرا می توانند محصولات خود در بخش های مختلف از جمله مصالح و مواد ساختمانی، پتروشیمی، لوازم خانگی، صنایع غذایی، ماشین آلات، مواد آرایشی و بهداشتی، صنعت و معدن و صنعت حمل و نقل، کشاورزی، دامپروری، آبزیان و بسیاری از گروه های تولیدی را عرضه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز