خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت خبر داد:

راه اندازی سامانه یکپارچه گزارش های آماری

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۵۷

در فاز اول این پروژه اهم اقلام آماری برای هر معاونت، سازمان های تابعه و دفاتر مستقل تعیین و در سامانه پیاده سازی شده تا جمع آوری شوند که در فازهای بعدی کلیه اقلام آماری بخش و وزارت به صورت یکپارچه در این سامانه پیاده سازی و آمار آنها جمع آوری خواهد شد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: بمنظور تهیه و گردآوری گزارش های آماری و ماهانه از اقدامات، فعالیت ها و عملکرد وزارت صنعت، معدن وتجارت؛ سامانه یکپارچه گزارشات آماری با نظارت این معاونت راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، حسین ابویی مهریزی با اعلام این خبر، افزود: آمار و اطلاعات صنعت، معدن و تجارت به دو قسمت، بخش و سازمان صنعت، معدن و تجارت تقسیم بندی شده که بخش صنعت، معدن و تجارت شامل اطلاعاتی از قبیل " میزان تولید، حجم تجارت و میزان توزیع " و سازمان صنعت، معدن وتجارت شامل اطلاعاتی از قبیل " مجوزهای صادره، خدمات ارائه شده به بنگاه ها، اقدامات معاونت ها و سازمان ها " می باشد و در این رابطه سعی شده اطلاعات بخش و سازمان از مبادی تولید اطلاعات دریافت گردد.
وی گفت: در فاز اول این پروژه اهم اقلام آماری برای هر معاونت، سازمان های تابعه و دفاتر مستقل تعیین و در سامانه پیاده سازی شده تا جمع آوری شوند که در فازهای بعدی کلیه اقلام آماری بخش و وزارت به صورت یکپارچه در این سامانه پیاده سازی و آمار آنها جمع آوری خواهد شد.

ابویی مهریزی افزود: اقلام آماری که بصورت برخط و سیستمی تولید می شوند(مانند مجوز های صنعتی و معافیت های گمرکی در سامانه بهین یاب و یا سامانه ثبت سفارش) بصورت برخط با این سامانه در ارتباط خواهند بود که جداول مرتبط نیز به صورت سیستمی تکمیل خواهد شد و هیچ سازمان و یا معاونتی در تهیه آنها نقشی نخواهد داشت و اقلامی که امکان تهیه آنها به صورت سیستمی وجود ندارد، از طریق نفرات تعیین شده در معاونت ها، سازمان تابعه و یا سازمان استانی باید در بازه های زمانی تعریف شده تکمیل گردند تا امکان ارائه گزارش ها فراهم باشد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن وتجارت تاکید کرد: با توجه به اینکه ضرورت دارد اقلام آماری این سامانه به صورت استاندارد تعریف شوند، شناسنامه اقلام آماری برای کلیه اقلام تهیه می شود تا برداشت های متفاوت از اقلام آماری صورت نپذیرفته و اختلافات آماری ایجاد نشود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جلسات آموزشی و توجیهی همکاران تعیین شده در سازمانها و معاونتها به منظور آشنایی با سامانه و نحوه تکمیل اقلام آماری برگزار شده و جلسات دیگری نیز در حال برگزاری است.

ابویی مهریزی در خاتمه خاطر نشان ساخت؛ با تکمیل این طرح بخش صنعت، معدن و تجارت به صورت دقیق تر و اثربخش تر مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت که در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها تعیین کننده و موثر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز