خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان:

تبدیل جاسک به منطقه ویژه اقتصادی باعثتوسعه سواحل مکران می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۷۰۲

اکبر ترکان در دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران در بندر جاسک افزود: مطالعات و تجارب بین المللی نشان می دهد که تبدیل جاسک به منطقه ویژه اقتصادی باعثتوسعه سواحل مکران می شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه سواحل مکران متکی بر ۳ مولفه تمدن، انرژی و موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن می باشد که جانمایی سه نقطه اصلی آن چابهار، زرآباد و جاسک است.
به گزارش ایلنا، اکبر ترکان در دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران در بندر جاسک افزود: مطالعات و تجارب بین المللی نشان می دهد که تبدیل جاسک به منطقه ویژه اقتصادی باعثتوسعه سواحل مکران می شود.
وی همچنین استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران را در رونق صنعتی کشور موثر دانست و گفت: استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران و امکان بهره برداری مشترک به امکانات فرودگاهی و زیستی باعثایجاد و رونق تمدن صنعتی در ساحل دریای عمان می شود.
ترکان ادامه داد: برای تسهیل در امر صادرات و واردات از منطقه آزاد چابهار اقدامات بزرگی در دست اقدام است و باید پسکرانه های این منطقه برای اتصال به مرکز اقتصاد کشور سریعتر شکل بگیرد.
وی همچنین موقعیت بنادر چابهار و جاسک را ازنظر جغرافیایی بسیار خاص دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز