خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری هرمزگان گفت:

گازوئیل قاچاق در فاضلاب بندرعباس

کد خبر : ۱۷۶۸۱۱

حجم این گازوئیل قاچاق برابر با هشت هزار تا ۱۰ هزار لیتر برآورد می شود که سبب گرفتگی، افزایش ضریب لیزی لوله ها و اختلال در روند جمع آوری فاضلاب شده است.

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری هرمزگان گفت: ورود گازوئیل قاچاق به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش ایلنا، حسین خادمی، در نشست با خبرنگاران افزود: حجم این گازوئیل قاچاق برابر با هشت هزار تا ۱۰ هزار لیتر برآورد می شود که سبب گرفتگی، افزایش ضریب لیزی لوله ها و اختلال در روند جمع آوری فاضلاب شده است.
وی بدون اشاره به چگونگی و زمان ورود گازوئیل قاچاق به شبکه های فاضلاب شهری بندرعباس بیان داشت: این اختلال همچنین به تاسیسات الکتریکی مکانیکی تصفیه خانه فاضلاب، پمپ ها و سیستم آشغالگیر ایستگاه های فاضلاب نیز آسیب زده است.
خادمی گفت: ورود گازوئیل به سیستم این تصفیه خانه سبب از بین رفتن توده لجن فعال(میکروارگانیسم های تصفیه کننده فاضلاب) شده و فرآیند تصفیه را دچار اختلال کرده است.
مدیرعامل آب وفاضلاب شهری هرمزگان بیان کرد: برای راه اندازی و کشت مجدد توده لجن فعال، افزایش هوادهی و کارکرد کلی سیستم و برگشت تصفیه خانه به حال عادی ۴۰ روز زمان نیاز دارد.
به گفته وی، شست وشو و لایروبی بیش از ۱۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، بالا کشیدن شش پمپ فاضلابی از درون ایستگاه ها، باز کردن تعدادی از تاسیسات الکتریکی و مکانیکی موجود در تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس از دیگر اقدامات ضروری برای اصلاح شبکه فاضلاب این شهر است.
خادمی گفت: این شرکت ضمن هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و شرکت نفت، حجم گازوئیل ورودی به ایستگاه های پمپاژ را به وسیله تانکر جمع آوری کرد و برای تصفیه به واحد تصفیه صنعتی پالایشگاه انتقال داده است.
برخی مقامات انتظامی هرمزگان پیشتر گفته بودند که قاچاقچیان سوخت، اقدام به لوله کشی گازوئیل قاچاق برای انتقال به دریا و فروش آن به نفتکش ها می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز