خبرگزاری کار ایران

شش سند همکاری بین ایران و ترکیه به امضا می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۰۶۳

در سفر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه شش سند همکاری در راستای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور منعقد می شود.

در سفر دوشنبه هفته جاری رییس جمهوری ایران به ترکیه، دو طرف شش سند همکاری در بخش های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به امضا خواهند رساند.

به گزارش ایلنا، این سفر به دعوت ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، این سفر نخستین سفر رییس جمهوری ایران پس از سال ۱۹۹۶ است که ˈ علی اکبر هاشمی رفسنجانی ˈ به این کشور سفر کرده بود.

پایگاه خبری حریت نوشت: روحانی در سفر دو روزه خود به ترکیه با عبدالله گل و ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهوری و نخست وزیر این کشور دیدار و در ضیافت های ناهار و شامی که ترتیب داده خواهد شد، شرکت می کند.

حریت افزود: روحانی و اردوغان در نشست شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه که با شرکت وزرای دو کشور برگزار می شود، شرکت خواهند کرد که در این نشست در باره گسترش همکاری های دو جانبه در بخش های انرژی، حمل و نقل، گردشگری و صنعت برای رسیدن به هدف ۳۰ میلیارد دلار تبادلات تجاری به گفت وگو خواهند پرداخت.

پایگاه خبری حریت اضافه کرد: مقامات ایران و ترکیه افزون بر گفت وگو در باره مباحثدو جانبه، در باره تحولات منطقه ای از جمله سوریه و عراق به بحثوتبادل نظر خواهند پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز