خبرگزاری کار ایران

رایزن بازرگانی ایران در الجزایر:

واردات غلات به الجزایر ۱۳ درصد رشد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۸۷

واردات گندم، که در سال های گذشته با رکود مواجه بود، با اندک افزایشی معادل ۱.۹۹ درصد از ۱۵۸.۴۷ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته به ر قم ۱۶۱.۶۳ میلیون دلار رسیده است.

رایزن بازرگانی ایران در الجزایر گفت: در ژانویه ۲۰۱۴ واردات غلات به الجزایر بیش از ۱۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ساعدی، رایزن بازرگانی ایران در الجزایر اظهار داشت: گمرک الجزایر اعلام کرده است که در ماه ژانویه ۲۰۱۴ واردات غلات به الجزایر معادل ۲۴۸.۷۵ میلیون دلار بوده که با توجه به وارادات ۲۱۹.۸۵ میلیون دلاری غلات در مدت مشابه سال ۲۰۱۳ رقمی معادل ۱۳.۱۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به اعلام مرکز ملی اطلاعات و آمار گمرک، حجم واردات غلات نیز بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته و از حدود ۶۱۹ تن در ژانویه ۲۰۱۳ به حدود ۸۹۲تن در ماه مشابه در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است.

ساعدی خاطر نشان کرد: واردات گندم، که در سال های گذشته با رکود مواجه بود، با اندک افزایشی معادل ۱.۹۹ درصد از ۱۵۸.۴۷ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته به ر قم ۱۶۱.۶۳ میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: این مرکز در خصوص میزان واردات تصریح کرد که واردات گندم در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۲۸.۰۰۰تن بوده که با توجه به میزان واردات ۴۲۳.۰۰۰ تن در مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایشی معادل ۲۴.۸ درصد هستیم.

ساعدی تصریح کرد: علاوه بر این مرکز اطلاعات و آمار اشاره می کند که واردات جو با هزینه ۲۱.۵۱۰ میلیون دلار برای مقدر ۸۱.۰۰۰تن نسبت به مدن مشابه سال قبل، بیش از ۱۶.۶ درصد از نظر ارزش کاهش داشته است و درخصوص خرید ذرت؛ گمرک الجزایر اعلام کرد که در مجموعه مبلغ ۶۵.۶۱۰ میلیون دلار برای خرید میزان ۲۸۱ هزار تن، دار مقایسه با ۳۵.۵۵۰میلیون دلار برای میزان ۱۱۶ هزار تن در مدت مشابه سال گذشته هزینه شده است.

وی افزود: وارادات غلات در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳.۱۶ میلیارد دلار در مقایسه با رقم ۳.۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بوده که کاهشی. معادل ۶۲ درصد را نشان می دهد.

رایزن بازرگانی ایران در الجزایر گفت: در حالی که حجم واردات ۲.۵۵ درصد بوده میزان ۱۰۰۳ هزار تن افزایش داشته وتولید غلات در الجزایر در سال زراعی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ با رقمی بالغ بر ۴.۹۱۰. ۰۰۰ هزار تن؛ در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود ۹۰۰.۰۰۰ تن کاهش داشته است.

ساعدی تصریح کرد: به نظر کارشناسان، علت این کاهش تولید خشکسالی است که در این دوره استانهای شرق کشور را که پیش بینی می شد بخش عمده غلات کشور از آن جا برداشت شود را تحت تاثیر قرار داده است، در این راستا دولت برای حمایت از کشاورزان تصمیم به ایجاد طرح های جدید به یاری گرفته است به خصوص برای افزایش تولید، بهبود و عملکرد در واحد سطح که حائز اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز