خبرگزاری کار ایران

گمرک ایران اعلام کرد؛

چین، عراق، امارات و هند بیشترین مقصد صادرات در ۱۱ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۰۲

میزان وزنی صادرات غیرنفتی دریازده ماه امسال بالغ بر ۸۳ میلیون و ۲۹۳ هزار تن بوده که۱۵.۷۳درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

گمرک ایران اعلام کرد: صادرات غیر نفتی در ۱۱ ماهه امسال ۳۷ میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار و واردات ۴۲میلیارد و ۷۹۶ میلیون بوده است.
به گزارش ایلنا، بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است.
همچنین میزان تجارت غیر نفتی خارجی ایران در یازده ماه سال جاری، در مجموع کالا به ارزش ۳۷ میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵۲درصد کاهش داشته است.
میزان وزنی صادرات غیرنفتی ۸۳ میلیون و ۲۹۳ هزار تن بوده که۱۵.۷۳درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، «سنگ‌آهن» به ارزش یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار، «پروپان مایع شده» به ارزش یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون دلار و «قیر نفت» به ارزش یک میلیارد و ۶ میلیون دلار ازعمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده‌است.
از مجموع صادرات غیرنفتی کشور، ۹ میلیارد و ۴۷۹ میلیون دلار به «می‌عانات گازی»، ۹ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار به «محصولات پتروشیمی» و ۱۸ میلیارد و ۲۹ میلیون دلار به «سایرکالا‌ها» اختصاص داشته است.
براساس این گزارش، بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است.
میزان صادرات کشورمان در طی یازده ماهۀ سال ۱۳۹۲، به کشور چین ۶ میلیارد و ۵۸۲ میلیون دلار، به عراق ۵ میلیارد و ۲۶۵ میلیون دلار، به امارات متحده عربی ۳ میلیارد و ۲۳۷میلیون دلار، به هند ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار و به افغانستان ۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار بوده است.
واردات
براساس این گزارش در یازده ماهه سال جاری، ۲۹ میلیون و ۲۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان از لحاظ وزنی ۱۹.۰۵ درصد و از لحاظ ارزش دلاری، ۱۱.۹۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل «برنج» به ارزش۲ میلیارد و ۹۳ میلیون دلار، «کنجاله» به ارزش یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار، «ذرت» به ارزش یک میلیارد و ۳۰۷ میلیون دلار، «وسایل نقلیه با موتورپیستونی درونسوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتی‌متر مکعب» به ارزش یک میلیارد و ۹۷ میلیون دلار و «گندم» به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون دلار بوده است.
کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب امارات متحده عربی، چین، هند، جمهوری کره و ترکیه بوده‌اند.
در این مدت ۹ میلیارد و ۲۴۶ میلیون دلار کالا از کشور امارات متحده عربی، ۸ میلیارد و ۴۰۷ میلیون دلار از چین، ۳ میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلاراز هند، ۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون دلار از جمهوری کره و ۳ میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار از ترکیه وارد کشور شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز