خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران؛

عمل به مسئولیت اجتماعی باعثپایداری شرکت‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۳۸

بسیاری از شرکت‌های معدنی به آلودگی محیط زیست متهم می‌شوند لذا سعی می‌شود تا همه شرکت‌هایی که به نحوی در مسائل اجتماعی تاثیرگذار هستند در این همایش استراتژی و راهکار مناسبی را اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: عمل به مسئولیت اجتماعی باعثپایداری شرکت‌ها می‌شود.
به گزارش ایلنا، فاطمه دانشور پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهارداشت: عمل به مسئولیت اجتماعی باعثپایداری شرکت‌ها می‌شود و در واقع باعثخوشنامی شرکت‌ها شده و وفاداری مشتریان را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه سمینار مسئولیت شرکت‌ها و اخلاق کسب و کار روز دوشنبه در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود، اظهارداشت: هدف این سمینار حساس‌کردن بنگاه‌ها و شرکت‌ها به مسائل اجتماعی است تا در استراتژی خود در خصوص مسئولیت اجتماعی برنامه‌ریزی منظمی داشته باشند.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از شرکت‌های معدنی به آلودگی محیط زیست متهم می‌شوند لذا سعی می‌شود تا همه شرکت‌هایی که به نحوی در مسائل اجتماعی تاثیرگذار هستند در این همایش، استراتژی و راهکار مناسبی را اتخاذ کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود تا رسالت شرکتی بنگاه‌ها به چالش اجتماعی، پیوند بخورد و در واقع هر فعال اقتصادی در مقابل مسائل اجتماعی نظیر آلودگی محیط زیست، آلودگی هوا، کودکان کار، اعتیاد، بیکاری جوانان و مسائلی نظیر طلاق مسئولیت داشته باشند.

دانشور در پاسخ به این سئوال که بزرگ‌ترین بنگاه، دولت است اما دولت هیچگونه مسئولیت اجتماعی ندارد که از مصداق‌های آن می‌توان به عرضه بنزین آلوده اشاره کرد، اظهارداشت: مسئولیت پذیری اجتماعی، بازیگران مختلفی دارد که از آن جمله دولت، شهرداری‌ها، بخش خصوصی و ان‌جی‌او‌ها هستند. در شرایط فعلی نباید نسبت به آینده ناامید باشیم چرا که در این زمینه بخش خصوصی حرکت خود را آغاز کرده و انتظار می‌رود تا شهرداری‌ها و دولت هم کم کم به این حرکت بپیوندند.

سمینار مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت‌ها و اخلاق کسب و کار ۲۸ بهمن‌ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود و در آن موضوعاتی نظیر نقش اتاق بازرگانی در تقویت اخلاق کسب و کار، لزوم سیاستگذاری مناسب در ترویج کسب و کار مسئولانه، اقدامات تقنینی در حوزه ترویج کسب و کار مسئولانه مورد بحثو بررسی قرار می‌گرفت و نماینده‌ای از کشور هند در خصوص اثرات مثبت اجرای قانون مسئولیت پذیری شرکتی و اثرات پیاده‌سازی آن سخنرانی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز