خبرگزاری کار ایران

فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی جهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۷

بعد از هند و ایران، مکزیک با تولید شش میلیون و ۱۱۹ هزار تن رتبه سوم را در دنیا از نظرتولید آهن اسفنجی بدست آورد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت در سال ۲۰۱۳ بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی بین شرکت های فولادساز جهان شد.

به گزارش ایلنا، بهرام سبحانیˈ افزود: این شرکت در سال ۲۰۱۳ هشت میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۸۳ تن آهن اسفنجی تولید کرد.

وی اضافه کرد: این موفقیت در حالی حاصل شده است که مجموعه واحد های فولاد سازی جمهوری اسلامی ایران با تولید ۱۴ میلیون و ۵۲۸ هزار تن آهن اسفنجی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ آهن اسفنجی دنیا در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تولید سال ۲۰۱۳ و مقایسه آن با سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش تولید آهن اسفنجی جمهوری اسلامی ایران به میزان ۲۵/۴ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: تولید آهن اسفنجی فولاد مبارکه اصفهان در سال ۲۰۱۲ به میزان شش میلیون و ۷۴۴ هزارو ۸۵۸ تن بود که بیشترین رشد تولید آهن اسفنجی کشور محسوب می رود.

وی افزود: کشور هند با تولید ۱۸ میلیون و ۶۷۹ هزارتن آهن اسفنجی رتبه اول را بین کشورهای جهان داراست که نسبت به تولید سال ۲۰۱۲ کاهش ۵/۷ درصدی را در تولید داشته است.

سبحانی اضافه کرد: بعد از هند و ایران، مکزیک با تولید شش میلیون و ۱۱۹ هزار تن رتبه سوم را در دنیا از نظرتولید آهن اسفنجی بدست آورد.

وی اظهار کرد: هند با ۲۹/۵ درصد، جمهوری اسلامی ایران با ۲۲/۹ درصد و مکزیک با ۹/۷ درصد از کل تولید جهانی آهن اسفنجی را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این با اجرای مگامدولهای شهید خرازی و شهید شهبازی در سال گذشته و سالجاری بیشترین افزایش تولید را در کشور داشته بطوریکه سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی کشور به میزان ۶۰ درصد است.

سبحانی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مگامدول شماره دو طرح شهید خرازی و طرحهای توسعه در دست اجرا و با همت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم فولاد مبارکه اصفهان را در تولید آهن اسفنجی کشور افزایش دهیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز