خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس تصریح کرد:

جایگزینی خودروهای فرسوده حفاظت از منافع عمومی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۷۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین میزان آلودگی هوای شهرها در ایران مربوط به خودروهای فرسوده است و باید در خصوص خارج کردن آن ها از چرخه حمل و نقل برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

مجید منصوری بیدکانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا افزود: در کشورهای صنعتی بالاترین عامل آلایندگی، کارخانه ها و صنایع است، این درحالی است که در ایران خودروها اصلی ترین دلیل آلودگی هوا محسوب شده و بهینه سازی چرخه حمل و نقل به عنوان حفاظت از منافع ملی در دستور کار باشد.

وی خواستار ارائه بودجه لازم و سرمایه گذاری در این خصوص شد و تاکید کرد: باید برای متقاضیان این طرح فرصت و انگیزه کافی برای خروج خودروهای فرسوده فراهم شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به تردد این تعداد خودروی فرسوده در کشور، ارتقا استاندارد سوخت به سطح یورو۴ نیز فایده چندانی نخواهد داشت و باید پیش از هزینه کردن مبالغ هنگفت جهت سوخت یورو۴، ناوگان حمل و نقل کشور مورد نوسازی و بازبینی جدی قرار گیرد.

منصوری بیدکانی در خاتمه گفت: خودروهای کشور باید به سمت استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت حرکت کرده تا از این طریق هم سوختی پاک و ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد و هم مشکلات تامین سوخت های فعلی برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز