خبرگزاری کار ایران

نایب رییس خانه معدن ایران در گفتگو با ایلنا:

بسیاری از معادن ما زیر خط قرمز قراردارند / آیا هدف از تعیین عوارض تعطیلی معادن است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۶۵

در کشور ما ساختار زمین‌شناسی طوری است که برخی از معادن ما ذخایر محدود و عیارهای پایینی دارند و اشتغال‌زایی در آنها کاذب است و اگر عوارض برایشان تعیین شود قطعا تعطیل می‌شوند.

نایب رییس خانه معدن ایران گفت: به نظر می‌رسد تعیین عوارض صادراتی سنگ آهن بدون برنامه است، عوارض یک طرفه و بدون برنامه‌ریزی سنگ آهن مفهومی ندارد.

محمد رضا بهرامن، نایب رییس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضع عوارض صادراتی سنگ آهن اظهار داشت: دولت پیش‌بینی می‌کند با توجه به استراتژی بخش فولاد کشور، توانایی تامین مواد اولیه مورد نیاز خود برای فولاد را ندارد و وضع عوارض سنگ آهن راهکاری است تا بخشی از سنگ آهن در داخل بماند و صادر نشود، این در حالی است که برای این موضوع برنامه‌ریزی مدونی صورت نگرفته و کار مطالعاتی و کارشناسی نشده است چرا که عوارض یک طرفه مفهومی ندارد همچنین که هم اکنون مصرف داخل هم نداریم.

بهرامن تصریح کرد: ضروری است تا مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تعیین شود، ما الان کمبود گندله در فولاد داریم اما چه مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران این بخش در نظر گرفته‌ایم؟

وی افزود: بسیاری از معادن ما زیر خط قرمز قیمت تمام شده هستند و وضع عوارض برای آنها باعثتعطیلی‌شان می شود.

بهرامن خاطر نشان کرد: در کشور ما ساختار زمین‌شناسی طوری است که برخی از معادن ما ذخایر محدود و عیارهای پایینی دارند و اشتغال‌زایی در آنها کاذب است و اگر عوارض برایشان تعیین شود قطعا تعطیل می‌شوند.

وی در خصوص آزاد سازی قیمت سنگ آهن نیز گفت: بخش نهایی نباید با قیمت کمتر این مواد را تهیه کند ما اعتقاد داریم این چرخه باید به صورت کامل باشد، متولی بخش معدن ابزاری دارد با عنوان حقوق دولتی که این امر در تمام دنیا رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده معادن کم عیار در دست بخش خصوصی است گفت: متاسفانه این حوزه ساماندهی درستی ندارند اما سهمشان در بخش صادرات قابل توجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز