خبرگزاری کار ایران

مدیریت بازرسی و نظارت اعلام کرد؛

۱۲ هزار و ۳۱۹ فقره گرانفروشی در آبان ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۶۳

بیش از ۴۰۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط واحدهای بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی سراسر کشور در آبان ماه سال جاری انجام شد.

آمار و اطلاعات اعلامی از مدیریت بازرسی و نظارت حاکی است، در آبان ماه سال جاری از بخشهای خرده فروشی، عمده فروشی، خدماتی، تولیدی، انبارها و سردخانه ها، ۴۰۶ هزارو ۶۷۷ فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۱۹ فقره منجر به تشکیل پرونده شد که ۱۵ هزار و ۵۸۸ فقره شکایت قابل پیگیری شناخته شده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی، سازمانها و ادارات ذیربط ارسال شده است.

بر اساس این گزارش ازجمع ۱۶هزار و ۹۸ فقره شکایت دریافت شده، ۶۶ درصدمربوط به بخش کالا ۳۴ درصد به بخش خدمات اختصاص داشته است، ضمن اینکه از مجموع این شکایت ۱۸ درصد به صورت حضوری، ۶۶ درصد تلفنی و۱۵درصد به صورت کتبی بوده است که ۱۴ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۸ درصد متخلف، ۳۷ درصد غیرمتخلف و ۱۱ درصد نیز در دست بررسی می باشد.

گزارشهای رسیده حاکی است در این ماه قیمت نهاده های دامی و روغن جامد با افزایش چند درصدی رو به رو بوده است.

ضمن اینکه بیشترین تخلفات صورت گرفته در آبان ماه در حوزه کالا و خدمات مربوط به گوشت گوسفندی وگوساله، مرغ، تخم مرغ، صیفی جات، میوه و مرکبات، لبنیات، روغن جامد، قند و شکر، نهاده های دامی، لاستیک و سیمان است.

بیشترین عناوین تخلف نیز شامل عدم درج قیمت با ۱۷ هزار و ۳۵۷ مورد، گرانفروشی با ۱۲ هزار و ۳۱۹ فقره و عدم صدور صورتحساب با ۵ هزار و ۱۷۰ فقره بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز