خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا عنوان شد:

نهاده مرغداری‌های گوشتی سهمیه بندی می‌شود / بهای‌مرغ درب فروشگاه‌ها اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۰۰

مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حدوداً ۱۰۰۰ تومان ضرر می‌کنند چراکه قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس قیمت نهاده‌ها در گذشته است و مرغداران خواستار تجدید نظر قیمت پشتیبانی امور دام هستند.

اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی نهاده مورد نیاز مرغداری‌های گوشتی سراسر کشور را سهمیه‌بندی می‌کند.

حسین مقدم‌نیا مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در طی چند روز اخیر اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی نسبت به توزیع سهمیه نهاده مرغداری‌های طبق پیش‌بینی تولید و میزان جوجه‌ریزی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و بنادر اقدام می‌کند.

وی افزود: میزان عرضه ذرت در حدود ۲۹ درصد و کنجاله سویا در حدود ۲۳ درصد از نیاز شهریورماه مرغدارای‌ها را تامین می‌کند و اگر این توزیع تداوم پیدا کند بی‌شک می‌تواند در متعادل کردن قیمت بازار موثر باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی افزود: در حال حاضر در بنادر ذرت ۱۱۰۰ تومان و کنجاله سویا در حدود ۱۳۰۰ تومان توزیع می‌شود و در بازار با اضافه شدن هزینه‌های باربری در حدود ۸۰ الی ۱۰۰ تومان به این قیمت‌ها افزوده می‌شود.

حسین مقدم نیا اظهار داشت: قیمت مرغ زنده در حال حاضر بطور متوسط در کشور ۴۳۰۰ تومان درب مرغداری‌ها و متوسط بهای مرغ کشته کیلویی حدود ۶۱۰۰ تومان است.

مقدم نیا ادامه داد: گوشت مرغ در سطح شهر بطور متوسط ۶۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حدوداً ۱۰۰۰ تومان ضرر می‌کنند چراکه قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس قیمت نهاده‌ها در گذشته است و مرغداران خواستار تجدید نظر قیمت پشتیبانی امور دام هستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی ادامه داد: مرغداران انتظار دارند که قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام به گونه‌ای تعیین شود تا مرغداری‌ها زیان نبینند و بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز