خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت:

آرد مورد نیاز نانوایی‌های آزادپز یارانه‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۵۸۸

دولت و اتحادیه‌ها به هیچ عنوان حق قیمت‌گذاری به نانوایی‌های آزادپز ندارند بلکه باید قیمت آن‌ها با توجه به هزینه کرد نانوایی‌ها به اضافه سودهای مجاز به صورت رقابتی تعیین شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: براساس مصوبه دولت افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به دلیل در نظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با نانوایی‌ها و افزایش ۱۰ درصدی قیمت آرد صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خسرو تاج در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره امسال اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند برای تامین مایحتاج مورد نیاز خود به این نمایشگاه‌ها در استان‌ها و شهرستانهای سراسر کشور مراجعه کنند.

وی همچنین از فروش فوق العاده اتحادیه‌های صنفی در کنار نمایشگاه‌های بهاره به عنوان یکی دیگر از سیاست‌ها در راستای تامین مایحتاج موردنیاز شب عید مردم خبرداد.

وی همچنین به موضوع آزادپزی ۲۰ درصد نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: براساس درخواست نانوایی‌ها ۲۰ درصد نانوایی‌ها می‌توانند آزادپز شوند.

خسروتاج متذکر شد: دولت و اتحادیه‌ها به هیچ عنوان حق قیمت‌گذاری به نانوایی‌های آزادپز ندارند بلکه باید قیمت آن‌ها با توجه به هزینه کرد نانوایی‌ها به اضافه سودهای مجاز به صورت رقابتی تعیین شود.

وی همچنین تصریح کرد: از آن سو نیز نانوایی‌های آزادپز نیز باید طبق ضوابط، قیمتهای خود را منظور کنند که دراین راستا نظارت‌های لازم از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعمال خواهد شد.

به گفته خسروتاج، مناطق آزادپز در استان‌ها و تهران مختلف بوده و با توجه به شرایط آن منطقه قیمت‌گذاری خواهد شد.

وی همچنین افزود: آرد مورد نیاز نانوایی‌های آزادپز یارانه‌ای نیست و این نانوایی‌ها آرد را با قیمت واقعی و هزینه تمام‌شده دریافت می‌کنند این در حالیست که از سوی وزارتخانه، اصناف یا هیچ اتحادیه‌ دیگری مشمول قیمت‌گذاری نیستند.

گفتنی است که نمایشگاه فروش بهاره ویژه شب عید، از ۵ تا ۲۶ اسفندماه طی دوره ۱۰ روزه در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز